نخستین مسابقه عکس «منتظران منتظر» در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3804452
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

نخستین مسابقه عکس «منتظران منتظر» در بیرجند برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند از برگزاری نخستین مسابقه بزرگ عکس منتظران منتظر از سوی این کانون خبر داد.

نخستین مسابقه بزرگ عکس «منتظران منتظر» در بیرجند برگزار می‌شودمحمدحسین فروتنی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند نخستین مسابقه بزرگ عکس منتظران منتظر را برگزار می‌کند.
وی افزود: این مسابقه در موضوعات آیین‌های مهدویت در استان، آذین‌بندی‌ها، پذیرایی‌ها، کودکان و زنان مهدوی، مراسم(جشن‌های) خاص در نیمه شعبان برگزار می‌شود.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‎العباس(ع) بیرجند بیان کرد: اين مسابقه با هدف اعتلای مفهوم غنی فرهنگ ايرانی اسلامی، قصد دارد جلوه‌های عشق و دلدادگی مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی را در نیمه شعبان به تصوير بكشد و حرکتی فرهنگی در دنیای عكاسی ایجاد کند.
فروتنی اظهار کرد: عکاسان می‌توانند از تاریخ 31 فروردین‌ماه لغایت 9 اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز آثار خود را به دفتر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند ارسال کنند.
وی افزود: نتایج مسابقه پس از داوری حداکثر یک هفته بعد از آخرین روز دریافت عکس‌ها اعلام و منتخبین مسابقه هدایای خود را در مراسمی همزمان با جشن میلاد کریم اهل البیت امام حسن مجتبی(ع) دریافت خواهند کرد.
مدیر کانون فرهنگی، هنری بیت العباس(ع) بیرجند با بیان اینکه شرکت برای تمام هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی در این مسابقه آزاد است، تصریح کرد: این مسابقه در دو بخش دوربین موبایل و دوربین‌های معمولی یا حرفه‌ای برگزار می‌شود.
فروتنی با بیان اینکه عکس‌های موبایلی(5 قطعه) باید در فولدر جداگانه‌ای با نام موبایل گذاشته شود، افزود: دستکاری عکس از لحاظ نور، کنتراست و رنگ به اندازه‌ای که از حالت طبیعی خارج نشود، مجاز است.
وی با بیان اینکه عکس‌ها باید واقعی و مستند باشد و تصاویری که با نرم‌افزار ساخته شده و شبیه کولاژ یا پوستر است، پذیرفته نخواهد شد، تصریح کرد: عکاسان می‌توانند آثار سال‌های گذشته خود را نیز ارسال کنند.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند بیان کرد: آثار حتی‌المقدور باید در قالب CD(بدون زیپ) به دفتر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند تحویل داده شود.
فروتنی با اشاره به جوايز مسابقه، یادآور شد: در بخش‌های عکاسی با دوربين و عکاسی با موبایل به سه نفر برتر هر بخش لوح تقدیر و کارت هدیه اهداء خواهد شد.
انتهای پیام

captcha