سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوند
کد خبر: 3802657
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوند

گروه اجتماعی ــ جانبازان، سروقامتانی هستند که روزی برای میهن افتخار آفریدند و اکنون نیز ایران اسلامی با فداکاری آنان روز به روز پیشرفت می‌کند. به مناسبت روز جانباز، حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در اجرای طرح علمداران به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب با ۲ نفر از جانبازان استان دیدار کرد.

سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جانبازان، شهیدان زنده در عالم خاکند و منتظران فراخوان الهی برای وصال به معبود و معشوق، مسافران عرش اعلا و اسیران فرش دنیا .
و چه میدانیم ما از زندگی سخت این جانبازان و از دنیای آن‌ها. از آنان که از گردن قطع نخاع هستند، آنان که سالهاست از روی تخت بلند نشده‌اند، آنان که آسایشگاه را به خانه خود ترجیح داده‌اند تا مزاحم خانواده شان نباشند، آن‌ها که سال‌هاست فقط سقف بی رنگ و روی آسایشگاه‌، سینمای دیدشان است.
آنانی که گاه 30 سال است با نی غذا میخورند و آن‌هایی که با وجود تمام بی مهری‌ها، هیچ گاه زبان به گلایه و شکوایه باز نمی‌کنند و صبوری، خصلت خود و خانواده شان است چرا که معتقدند اعضای بدن خود را فقط با خدای خود معامله کرده‌اند و از این شرایطشان نه تنها پشیمان نیستند که می‌گویند اگر باز هم جان در بدن داشته باشیم، فدای اسلام و انقلاب و رهبرمان می‌کنیم.
به مناسبت روز جانباز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در اجرای طرح علمداران به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب با ۲ نفر از جانبازان استان دیدار کرد.
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز 21 فروردین، به مناسبت ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز به همراه چندین تن از مسئولان استانی با حضور در منزل آقایان حسن یعقوب پور جانباز ۷۰ درصد و حسن سعیدی جانباز ۷۰ درصد از صبر و پایمردی این جانبازان و خانواده آنان تجلیل و قدردانی کرد.
اولین مقصد منزل جانباز ۷۰ درصد حسین یعقوب پور بود، او متولد ۱۳۱۴ و پاسدار بازنشسته است که حدود 37 ماه و 9 روز در جبهه‌ها حضور داشته و در سال 65، در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش در حالت پدافندی از ناحیه قفسه سینه و دست راست و چشم چپ و پای راست و شکم مجروح شده است.
مقصد بعدی منزل جانباز 70 درصد حسن سعیدی بود، او متولد 51 در جاده اهواز- هرمشهر در حین عزیمت به منطقه پدافندی بر اثر تصادف چشم راستش تخلیه و از ناحیه گلو، فک جمجمه، پای چپ، سر و اعصاب مجروح شد.

سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوند
جانبازان، تابلوی حقانیت هستند
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در این دیدارها، با اشاره به اینکه جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند، گفت: جانبازان ستون‌های خیمه ولایت، سند وفاداری، افتخار، شهامت و شجاعت ملت ایران هستند.
وی با اشاره به اینکه جانبازان درس بصیرت و وفاداری را از جانباز بزرگ دشت کربلا آموخته‌اند، خاطر نشان کرد: جانبازان حجتی بر ایثار، گذشت و پاسداری از انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه بیرجند خانواده‌های جانبازان را در ثواب آنان شریک دانست و ادامه داد: جانبازان تابلوی حقانیت و مظلومیت هستند.
عبادی با بیان اینکه زنده نگه داشتن راه شهدا و نشان دادن این مسیر بسیار ارزشمند است، یادآور شد: در روایات ارزش کار افرادی که برای دین ایثار کردند، بسیار والا دانسته شده است.
در ادامه دیدارها، حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان به نمایندگی از نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با آقای حسین براتی جانباز هفتاد درصد دیدار کرد.
جانباز 70 درصد حسین براتی از ناحیه گلو و فک در جبهه‌ها مجروح شده بود، او یک معلم است و علاوه بر دروس عادی، درس زندگی نیز به شاگردانش آموخت.

این افراد یادگار روزهایی هستند که برای ایران روزهایی خدایی بود، چه خوب است که فراموششان نکنیم و نگذاریم غبار مدرنیته بر چهره فداکاری‌هایی که کردند بنشیند.

سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوند

سروقامتانی که هرگز فراموش نمی‌شوند

گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

captcha