تربیت سالانه بیش از ۶ هزار حافظ در مؤسسه ترنم ملکوت/‌ تقویت بنیه دینی جامعه نیازمند حمایت دولت است
کد خبر: 3793809
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

تربیت سالانه بیش از ۶ هزار حافظ در مؤسسه ترنم ملکوت/‌ تقویت بنیه دینی جامعه نیازمند حمایت دولت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت با بیان اینکه برای تقویت بنیه دینی جامعه باید دولت پای کار باشد و دست‌اندرکاران قرآنی نیز تقویت شوند، گفت: در صورت تحقق این مهم، با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فساد‌های مالی و اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌شود.

تربیت سالانه بیش از ۶ هزار حافظ در مؤسسه ترنم ملکوت/‌ تقویت بنیه دینی جامعه نیازمند حمایت دولت استقاسم جهان‌آرا، مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه به‌عنوان یکی از موقوفات مرحوم همراهیان، فعالیت رسمی خود را از سال 91 آغاز کرد.
وی افزود: در مؤسسه ندای ترنم ملکوت، دوره‌های تخصصی و عمومی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و حفظ قرآن کریم، مشاوره و آموزش خانواده و دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم با حضور اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.
جهان‌آرا با بیان اینکه این مجموعه با همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در ارتباط است، ادامه داد: شناسایی فعالان، مؤسسات و مراکز قرآنی استان و تعامل با مجموعه فعالان قرآنی استان از جمله اقداماتی است که در این مجموعه انجام می‌شود.

گوشه‌ای از فعالیت‌های مؤسسه ‌ندای ترنم ملکوت 
وی ابراز کرد: تقویت بنیه دینی جامعه، حضور پررنگ در جلسات و کارگروه‌های مختلف قرآنی، همکاری با مدرسه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب، همکاری با مساجد تکایا، گروه‌های مختلف هم‌خوانی قرآن کریم، همکاری با بنیاد قرآن، مکتب امام زمان(عج)، تالار قرآن، شهرداری و کارگروه فرهنگی خاتم‌الاوصیا از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است، بیان کرد: سهم استان همدان در راستای اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، 227 هزار حافظ قرآن است که در این راستا این مجموعه با همکاری دستگاه‌‌های متولی در این حوزه سالانه باعث تربیت بیش از 6 هزار حافظ قرآن کریم شده است.
مدیر مؤسسه ندای ترنم ملکوت بیان کرد: در این مجموعه مربیان و مدرسان با مدارج علمی بالا و متخصص در رشته‌های مختلف قرآنی مشغول به فعالیت هستند.
جهان‌آرا با اشاره به اینکه این مجموعه به صورت ویژه دارای مرکز حفظ مجازی قرآن کریم است، گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم با 300 عضو از سه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور سه مربی آغاز کرده است.
مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه سه مربی هر هفته به مدت 10 دقیقه محفوظات حافظان را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح طی سه ماهه موفق به حفظ 1 جزء از قرآن کریم می‌شوند.

مجموعه‌های ‌قرآنی انتظار حمایت دارند
وی با بیان اینکه متأسفانه به‌دلیل کم‌لطفی دولت جمهوری اسلامی، سالانه شاهد کاهش بودجه‌های قرآنی هستیم، ابراز کرد: مجموعه‌های متولی در حوزه‌های قرآنی انتظار حمایت دارند.
جهان‌آرا با اشاره به اینکه آموزش زبان عربی به دانش‌آموزان برای آشنایی با زبان قرآن و بر اساس اصل 16 قانون اساسی است، افزود: آنچه مهم است این است که تا چه اندازه در کشور به این اصل توجه شده و می‌شود.
مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان اظهار کرد: با وجود 350 هزار معلم قرآن در کشور 80 درصد از ورودی‌های دانشگاه با روخوانی و روان‌خوانی قرآن بیگانه هستند.
وی ابراز کرد: برای تقویت بنیه دینی جامعه باید دولت پای کار باشد و دست‌اندرکاران قرآنی نیز تقویت شوند در صورت تحقق این مهم، با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فساد‌های مالی و اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌شود.
جهان‌آرا با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های به ظاهر اسلامی دارای حافظان میلیونی قرآن هستند، بیان کرد: اما در ایران که یک کشور اسلامی و دینی است توجه به قرآن و مباحث دینی و قرآنی آنگونه که باید انجام نپذیرفته است.
مدیر مؤسسه ندای ترنم ملکوت اظهار کرد: انتظاری که از فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی می‌رود آن است که به بودجه قرآن توجه ویژه داشته و آن را به 100 میلیارد قبل بازگردانند.
انتهای پیام

captcha