وجود ۳۰۰ حافظ قرآن در آذربایجان غربی
کد خبر: 3771115
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

وجود ۳۰۰ حافظ قرآن در آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از وجود ۳۰۰ حافظ قرآن در استان خبر داد و گفت: این تعداد حافظ قرآن از سراسر استان با مرکز حفظ مجازی در ارومیه در ارتباط هستند.

وجود 300 حافظ قرآن کریم در آذربایجان غربی

حافظ ابراهیمی، رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح تربیت حافظان قرآن تا پایان سال 96 از طریق سامانه موقوفات صورت می‌گرفت، افزود: امسال این طرح از طریق سامانه جامع حفظ و قرائت قرآن انجام می‌پذیرد.
وی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی برای استان 8100 نفر است، ادامه داد: قرار بر این شده است تا این تعداد از طریق سایت www.quraniran.ir ثبت‌نام کنند که سهمیه هر شهرستان نیز ابلاغ شده و تاکنون 40 درصد از این امر تحقق یافته است.
ابراهیمی بیان کرد: در راستای تربیت حافظان قرآن در استان، 4 مرکز تخصصی در ارومیه، تکاب، خوی و میاندوآب فعالیت دارند که طی تفاهم‌نامه‌ای فعالیت این مراکز به موسسات قرآنی واگذار شده که در ارومیه این امر از سوی موسسه دارالحافظین قرآن کریم و در خوی نیز از سوی موسسه نورالثقلین انجام می‌پذیرد و در تکاب و میاندوآب نیز در حال رایزنی با موسسات قرآنی هستیم.
وی یادآور شد: امسال نیز طرح بشارت 1452 با همکاری چندین نهاد در سراسر کشور در راستای حفظ جز 30 قرآن کریم برگزار می‌شود که همزمان با این مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته معارف نیز به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از وجود 300 حافظ قرآن در استان خبر داد و گفت: این تعداد حافظ قرآن از سراسر استان با مرکز حفظ مجازی در ارومیه واقع در مسجد نرجس خاتون در ارتباط هستند که فعالیت این موسسه نیز به دارالحافظین قرآن کریم در ارومیه واگذار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha