شیوه‌های تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف كدامند
کد خبر: 3752081
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

شیوه‌های تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف كدامند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یكی از بزرگترین متولیان امور قرآنی كشور از چند طریق اقدام به تربیت حافظان قرآن می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، در سال جاری اخبار متعددی از قول مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر اولویت‌دهی طرح تربیت حافظان قرآن در این سازمان در رسانه‌ها منتشر شده است به حدی كه این طرح به عنوان اولویت نخست سازمان مذكور عنوان می‌شود.
از آنجا كه برای چندمین سال متوالی است كه سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تربیت حافظان قرآن را به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در دستور كار خود قرار داده است، خوب است نگاهی به شیوه‌های اجرای این طرح داشته باشیم.
سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از چند طریق اقدام به تربیت حافظان قرآن در طول سال و نه تنها در یك زمان و برهه خاص می‌كند.
وی افزود: یك روش كه امسال برای نخستین بار اجرا شده است، روش غیرحضوری و به صورت مجازی و تلفنی است كه در استان فارس مركز حفظ مجازی ما در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز قرار دارد.

مشاركت 180 نفر در حفظ مجازی
جلالی با بیان اینكه این كار از ابتدای سال جاری آغاز شده است و متقاضیان در هر زمان كه بخواهند می‌توانند به این طرح بپیوندند، گفت:‌ تاكنون حدود 150 نفر از بانوان و 30 نفر از آقایان در این مركز ثبت‌نام كرده‌اند تا بتوانند به صورت غیرحضوری به حفظ قرآن بپردازند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: بخش دیگر به‌صورت حضوری است كه این هم به دو صورت حفظ موضوعی و ترتیبی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: حفظ موضوعی در سال جاری شامل حفظ سور منتخب نظیر سوره‌های ملك و واقعه و یاسین و الرحمن هستند كه حفظ سوره‌های ملك و واقعه دومین سال است كه اجرا می‌شود و سوره‌های یاسین و الرحمن دومین سال اجرای آن است و همچنین كتاب حفظ موضوعی مسافران آسمان شامل 120 موضوع اخلاقی نیز سومین سالی است كه در قالب این طرح اجرا می‌شود.

همكاری مؤسسات قرآنی با اوقاف جهت تربیت حافظان
جلالی با بیان اینكه حفظ ترتیبی نیز از یك جزء تا حفظ كل را شامل می‌شود، گفت:‌ متقاضیان جهت شركت در حفظ حضوری به روش ترتیبی می‌توانند به دفاتر فرهنگی ـ قرآنی بقاع متبركه و یا به مؤسساتی كه با سازمان اوقاف و امور خیریه همكاری دارند، مراجعه كنند و در كلاس‌های حفظ قرآن این مراكز شركت كنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس یادآور شد: امسال طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف تنها به حفظ حضوری اختصاص ندارد بلكه شامل حفظ مجازی، دوره‌های تربیت مربی و حمایت از مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن و غیره هم است.
وی اظهار كرد: آزمون نهایی متقاضیان حفظ حضوری در اسفندماه سال جاری به‌صورت مشترك با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
جلالی بیان كرد:‌ این آزمون در چهار گروه حفظ قرآن کریم شامل ۱۲ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته، سیره و معارف اهل بیت(ع) سه رشته و آزمون‌های الکترونیک شامل سه رشته و مجموعاً در ۲۰ رشته برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha