خاطرات فرمانده گردان فاطمیون از رشادت های شیعیان افغان در نبرد با داعش/اعزام ۸۰ هزار نفر به سوریه
کد خبر: 3740773
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

خاطرات فرمانده گردان فاطمیون از رشادت های شیعیان افغان در نبرد با داعش/اعزام ۸۰ هزار نفر به سوریه

گروه اجتماعی- یکی از فرماندهان گردان فاطمیون افغانستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای گردان فاطمیون به سوریه اعزام شدند، اظهار کرد: تنها گروهی که ابتدا در سوریه به خوبی جنگید و هیچ گونه شهید و زخمی نداد و بسیاری از خط‌ها را آزاد کرد، گروه فاطمیون بودند.

اعزام ۸۰ هزار نفر از نیروهای گردان فاطمیون به سوریه/سردار سلیمانی؛ شخصیتی لایق و شجاع

صمد رضایی، یکی از فرماندهان گردان فاطمیون افغانستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در افغانستان متولد شدم اما از دو سالگی در ایران حضور داشتم.
وی گفت: در سال‌های اخیر چندین مرتبه به افغانستان سفر داشتم که در آنجا با چند نفر آشنا شدیم و هر چند هفته همدیگر را می‌دیدیم.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان افزود: هدف ما این بود که مردم شیعه افغانستان یک لشکر قوی داشته باشند اما هیچکس حمایت نمی‌کرد تا اینکه جنگ سوریه به وجود آمد و تکلیف شد تا یک لشکر قوی ایجاد کنیم.
رضایی تصریح کرد: یک سال به طول انجامید و هیچ امیدی به موفقیت در سوریه نبود تا اینکه موافقت شد که جوانان افغانستان گروهی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: تنها گروهی که ابتدا در سوریه به خوبی جنگید و هیچ گونه شهید و زخمی نداد و بسیاری از خط‌ها را آزاد کرد، گروه فاطمیون بودند.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان خاطرنشان کرد: این موفقیت سبب شد که سپاه از تیپ فاطمیون حمایت کند و روی این گردان حساب باز شود.
رضایی با بیان اینکه فاطمیون در پنج سال جنگ سوریه همواره خط شکن بودند، اظهار کرد: از سال ۹۱ با دوستانی در افغانستان آشنا شدم و با توجه به اینکه آن‌ها توجه خاصی به حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند نام گردان را به نام فاطمیون نامگذاری کردند.
وی با بیان اینکه شیعه پاکستان گردان خود را به نام زینبیون و شیعه عراق نیز گردان خود را به نام حیدریون نامگذاری کردند، افزود: فاطمیون در شهری که حضور پیدا می‌کرد امکان نداشت به موفقیت نرسد.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای گردان فاطمیون به سوریه اعزام شدند که تاکنون بیش از ۲۸۰۰ شهید و شش هزار جانباز را تقدیم کرده است.
رضایی با بیان اینکه ۴۰ درصد نیروهای فاطمیون از ایران و ۶۰ درصد نیز از افغانستان هستند، تصریح کرد: فاطمیون آنقدر خوب کار کرده که شیعیان در افغانستان روی فاطمیون حساب ویژه‌ای باز کردند.
وی بیان کرد: این گردان وقتی احساس کرد ارزش‌های اسلامی و حریم اهل بیت(ع) در خطر است وارد میدان مبارزه شد و در جایی که اسلام در خطر باشد تیپ فاطمیون حضور خواهد داشت.
ایران؛ نقطه امید مستضعفان دنیا
این فرمانده فاطمیون افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را نقطه امید تمام شیعیان جهان دانست و گفت: این شیعیان برای حفظ جمهوری اسلامی جان خود را نیز می‌دهند.
رضایی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت خوب، لایق، شجاع و با کارنامه درخشانی است، افزود: سردار سلیمانی جنگ‌ها را به خوبی مدیریت کرده و کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: 83 کشور برای داعش جنگیدند اما امروز داعش در سوریه محو شد و به افغانستان منتقل شده است.
انتهای پیام

captcha