افتتاح ۵۸ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی طی هفته دولت
کد خبر: 3740249
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

افتتاح ۵۸ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی طی هفته دولت

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حدود 5 میلیارد تومان برای کنگره شهدای استان هزینه شده است، گفت: در هفته دولت ۵۸ طرح محرومیت‌زدایی در استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 58 طرح محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی طی هفته دولت
به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی امروز ۲۹ مرداد، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: جانبازان نماد مقاومت کشور هستند و امروز شهدا زنده هستند و این ما هستیم که از فرهنگ شهادت عقب ماندیم.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان، تصریح کرد: کنگره شهدا در راستای زنده نگهداشتن ارزش‌های دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: سازمان حفظ و آثار ارزش‌های دفاع مقدس چند سالی است که دایره المعارف شهدا را در کشور تهیه می‌کند و کنگره شهدا بستری است که این آثار شهدا جمع آوری شود.
قاسمی با بیان اینکه باید فرهنگ شهادت را ترویج دهیم، تصریح کرد: جمع آوری آثار شهدا از سال ۷۶ تا ۸۱ انجام شد ولی این جمع آوری به صورت ناقص بود اما در چند سال اخیر این اثار در تمام شهرستان‌های استان جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در تمام شهرها یادواره شهدا برگزار شده و در مجموع حدود ۴۰۰ یادواره شهدا امسال در استان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای برگزاری کنگره، جشنواره کتاب جیبی برنامه ریزی شده و باید دو هزار کتاب جیبی تهیه و آماده شود.
قاسمی با بیان اینکه ۱۶۰ عنوان کتاب در حال نوشتن است، اظهار کرد: مصاحبه با همسران شهدای شاخص انجام شده و این مصاحبه‌ها در بانک اطلاعات سازمان حفظ و آثار موجود است.
وی با بیان اینکه یادواره‌ها با کار فکری و مشورتی انجام می‌شود، گفت: تاکنون یادواره شهدای بدون مرز و یادواره شهدای تفحص در بیرجند برگزار شده است. 
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در حاشیه کنگره شهدا، نمایشگاه ازحرا تا حرم برپا می‌شود، گفت: همچنین رزمایش عملیات مرصاد نیز همزمان با کنگره 2 هزار شهید استان برگزار خواهد شد.
قاسمی از برگزاری اجلاسیه اهل سنت و نیروهای مسلح در استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار نیز اجلاسیه فضای مجازی ناز ۲۲ شهریور تا ۳۰ شهریورماه امسال در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 5 میلیارد تومان برای کنگره هزینه شده است، تصریح کرد: با کمک استانداری دو سوله بحران در کنار حسینیه جماران بیرجند و یک سوله بحران نیز در اردوگاه محمدیه در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید احداث می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود شش هزار پیکر شهید مفودالاثر در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در سال ۹۷ به نام شهدا انجام می‌شود و برای هر شهید یک پوشه اطلاعاتی وجود دارد.
قاسمی با بیان اینکه کنگره دو هزار شهید استان با حضور تمام خانواده‌های شهدا و مسؤولان لشکری و کشوری در مهرماه ۹۷ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش «بچه‌های مسجد» برای نوجوانان و جوانان و جشنواره فیلم کوتاه در استان برگزار می‌شود و حدود ۳۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی در راستای برگزاری کنگره انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیج و سپاه حدود ۳۰۰ برنامه مصوب انجام می‌دهد که تاکنون ۵۰ درصد توان سپاه برای کنگره گذاشته شده است، بیان کرد: ۲۲۸ گروه جهادی در خراسان جنوبی فعال است.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به قرارگاه محرومیت زدایی استان، ادامه داد: برای هفته دولت ۵۸ طرح محرومیت زدایی در استان افتتاح می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه کارهای عمرانی ۱۳۰ روستای استان توسط قرارگاه انجام می‌شود، گفت: طرح‌های اعتلای بسیج، بسیج محله محور و طرح جوادالائمه(ع) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.
وی با اشاره به فراخوان‌های دشمن و ضد انقلاب برای تجمعات، یادآور شد: سپاه در کنار نیروی انتظامی است و آمادگی لازم را در مرز و منطقه داریم و تحرکات عناصر ضد انقلاب و گروه های تکفیری را رصد می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha