جهاد دانشگاهی مرکزی مجری طرح ملی شاخص‌های توسعه اجتماعی شد
کد خبر: 3695646
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
نظام دوست خبر داد:

جهاد دانشگاهی مرکزی مجری طرح ملی شاخص‌های توسعه اجتماعی شد

گروه اجتماعی- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نمونه اعتماد و کاربردی بودن پژوهش‌های جهاد دانشگاهی استان واگذاری اجرای اولین طرح پژوهشی ملی مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحت عنوان «بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه اجتماعی در استان‌های کشور» است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید جعفر نظام دوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در نشست خبری که امروز 9 اسفندماه به مناسبت آغاز به کار مرکز دیده بانی اجتماعی در جهاد دانشگاهی برگزار شد گفت: مبنای تمام فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پژوهش و فرهنگ است.
وی با اشاره به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز درمانی نیز که ایده آن از سال 89 مطرح شد ریشه فرهنگی دارد و همانطور که در جلسات شورای فرهنگی عنوان می‌شد در راستای کاهش عامل سوم طلاق که همان ناباروری است راه‌اندازی شد و امروز مجهزترین مرکز درمانی غرب کشور است.
نظام دوست افزود: استان مرکزی در برخی از زمینه‌ها رتبه‌های خوبی دارد اما در توسعه اجتماعی از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست و لازم است در توسعه ابعاد مختلف استان تعادل ایجاد شود در همین راستا با همکاری دفتر اجتماعی استانداری زمینه فعالیت برای تحقق این تعادل فراهم شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: این نهاد در حوزه پژوهشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی بهترین جایگاه را دارد و در شرایطی که دانشگاه‌های استان تمایلی به کار پژوهشی ندارند جهاد دانشگاهی در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است و حتی به دنبال طرح‌های ملی پژوهشی در حوزه اجتماعی است.
وی تأکید کرد: نمونه اعتماد و کاربردی بودن پژوهش‌های جهاد دانشگاهی استان واگذاری اجرای اولین طرح پژوهشی ملی مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحت عنوان «بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه اجتماعی در استان‌های کشور» است.
نظام دوست در پایان گفت: همیشه در استان این نگاه وجود داشته که طرح‌های پژوهشی را به استان‌های دیگر واگذار کنند اما جهاد دانشگاهی این نگاه را تغییر داده و با اعتماد سازی، مجری طرح‌های ملی خواهد شد و امیدواریم این اقدام راهی باشد برای توسعه طرح‌های ملی در استان./انتهای پیام

captcha