آرامش واقعی با قناعت و پرهیز از زیاده‌طلبی حاصل می‌شود
کد خبر: 3656262
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

آرامش واقعی با قناعت و پرهیز از زیاده‌طلبی حاصل می‌شود

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: تنها راهی که می‌شود به آرامش واقعی رسید، قناعت و پرهیز از زیاده‌طلبی است؛ باید در نظر داشته باشیم که انسان، سیری‌ناپذیر است و تا نتواند قناعت پیشه کند، هرچه ثروت به دست آورد، باز او را راضی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان، امروز در جمع مردم این شهرستان، گفت: در روایات اسلامی آمده است که توانگری و غنی بودن، در قناعت است، در حالی که مردم می‌خواهند با ثروت به آن برسند، در نتیجه هیچگاه به آن دست پیدا نمی‌کنند.
وی ادامه داد: انسان مؤمن و صالح، تنها باید در رابطه با ثواب و کار خیر، حریص باشد. قرآن می‌فرماید «فَاستَبِقُوالخَیرات؛ در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید»، در حالی که برعکس، انسان‌ها معمولا نسبت به جاه و مقام و ثروت حریص هستند و هیچگاه هم به آنچه دارند، راضی نمی‌شوند.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: خواهش‌های نفسانی انسان بی‌شمار است؛ رسول اکرم(ص) فرمودند اگر فرزند آدم، یک وادی از طلا داشته باشد، تمنا و خواهش دارد که دو وادی باشند؛ بعد از آن تمنا و آرزو می‌کند که سه تا باشند؛ آنچه چشم ابن آدم را پر می‌کند، چیزی جز خاک نیست، وقتی به قبر نهاده شود.
وی افزود: تنها راهی که می‌شود به آرامش واقعی رسید، قناعت و پرهیز از زیاده‌طلبی است؛ باید در نظر داشته باشیم که انسان، سیری‌ناپذیر است و تا نتواند قناعت پیشه کند، هرچه ثروت بدست آورد، باز او را راضی نخواهد کرد.
مولوی ساداتی اظهار کرد: رسول اکرم(ص) در دعای خود می‌فرمودند «اَللّهُمَّ قَنِّعنِی بِما رَزَقتَنِی، وَ بارِک لِی فِیما اَعطَیتَنِی؛ خدایا به آنچه که تو روزی من قرار دادی، مرا قانع کن و در هر چه به من عطا می‌کنی، برکت بده».
امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: رسول خدا(ص) در حدیث دیگری، انسان قانع را به‌عنوان بهترین مؤمن و انسان طمع‌کار را هم به‌عنوان بدترین شخص معرفی می‌فرمایند « خِیارُ اُمَّتی الْقانِعُ وَ شِرارُهُم الطّامِع».
captcha