قرائت و فهم قرآن از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه است
کد خبر: 3622358
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

قرائت و فهم قرآن از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان قرائت و فهم قرآن را از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه دانست و گفت: به‌منظور ارتقای معرفت قرآنی در جامعه مقدماتی مورد نیاز است که یکی از آن‌ها قرائت درست قرآن از سوی افراد است.

ناصر جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با انتقاد از اینکه نقش و اهمیت قرآن در زندگی انسان چندان مورد توجه نیست افزود: همین امر مانعی برای ارتقای معرفت قرآنی و تدبر در این کتاب آسمانی است، ضروری است تا انسان انس با قرآن داشته باشد و براساس آنچه در روایات آمده، پس از نماز صبح یا پیش از خواب قران را همراه با تدبر و توجه تلاوت کند.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان، انس با قرآن را راهی برای آشنایی با معارف آن دانست و تصریح کرد: انس بیشتر با قرآن، معرفت بیشتر نسبت به این کتاب آسمانی را به دنبال خواهد داشت و زمینه های معرفت نیز با آشنایی با معارف قرآنی فراهم می شود.

جعفرزاده از برگزاری دومین دوره طرح پرورش استعدادهای قرآنی در استان هرمزگان خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری موفق نخستین دوره طرح پرورش استعدادهای قرآنی استان در سال گذشته، امسال نیز برگزاری دومین دوره این طرح با حضور ۳۰ شرکت کننده برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اردوی استعدادهای قرآنی گفت: با برگزاری این اردو سعی داریم استعدادهای قرآنی را شناسایی و در حوزه‌های مختلف تربیت کنیم.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه ابراز کرد:‌ این اردوهای آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی به قاریان نوجوان است که در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت.

جعفرزاده تاکید کرد: پذیرفته شدگان دوره قبل نیاز به ثبت نام مجدد ندارند امّا افرادی که در آزمون ورودی دوره قبلی ثبت نام کردند ولی جزء منتخبین نبودند مجددا باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی همچنین به ویژگی افراد واجد شرایط برای شرکت در این طرح اشاره کرد و گفت: طرح پرورش استعدادهای قرآنی، ویژه نوجوانان پسر ۱۰ تا ۱۸ سال است و متقاضیان شرکت در این طرح نباید عضو هیچ یک از طرح های مشابه مانند «طرح اسوه، طرح ملی تلاوت و ... » باشند.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: سنجش ورودی طرح، بصورت استانی و یکجا روز جمعه ۶ مرداد ماه ۹۶ در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha