هدف وحدت حوزه و دانشگاه، تربیت نیروی انسانی در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3554425
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

هدف وحدت حوزه و دانشگاه، تربیت نیروی انسانی در جامعه اسلامی است

گروه فرهنگی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: هدف وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز جامعه است.

حجت السلام جعفر عمادی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، با اشاره به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد : موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه  ما برای تحقق یک هدف مهم می باشد و آن تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه است، تربیت نیروهایی که جامعه  اسلامی را بتوانند اداره کنند .
وی افزود: در واقع بحث در مورد انسان سازی و تعالی و رشد و حرکت انسانی یک جامعه مسلمان است، وقتی هدف یکی باشد یک برنامه جامع را می‌طلبد که حوزه و دانشگاه باید در راستای این برنامه حرکت کنند.
حجت‌الاسلام عمادی گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اجرای برنامه‌هایی است که یک هدف مشترک دارند، در این زمینه، دانشگاه و حوزه هر کدام باید بتواند وظیفه خود را انجام دهند و در کنار هم به وحدت برسند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: منظور از وحدت، وحدت مکانی و یا وحدت برنامه ای که منوط به ادغام این دو نهاد و یا اجرای یک برنامه توسط دو نهاد باشد، نیست؛ بلکه منظور وحدت در هدف است که هدف حوزه و دانشگاه باید یک چیز باشد و آن تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز جامعه اسلامی.
وی تصریح کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، تعالی جامعه است که برای رسیدن جامعه به تعالی علمی، فرهنگی و دینی این دو نهاد باید در یک مسیر حرکت کنند.
حجت السلام عمادی خاطر نشان کرد: تربیت نیروهای متخصص در هر زمینه‌ای در سطوح دانشگاهی  نیاز به تعهد دارد که این تعهد را می توان از سمت حوزه تامین نمود و می توان آن را مطابق با نیاز جامعه اسلامی تنظیم کرد.

captcha