انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و حیات بخشیدن به انسان است
کد خبر: 2810503
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
حجت‎الاسلام نکونام:

انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و حیات بخشیدن به انسان است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ایام الله دهه فجر را مظهر تجلی نعمت و قدرت الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و حیات بخشیدن به انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 15 بهمن‌ماه در نماز شکر 1357 نفری که به مناسبت طلوع سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام و شگل‎گیری انقلاب اسلامی را  پدیدهی منحصر به فرد و بی‌بدیل در تاریخ برشمرد.

امام جمعه شهرکرد انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر  را بزرگترین نعمت الهی در این مقطع از تاریخ برای ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، نعمت بسیار ارزشمندی است که به واسطه آن دل‌ها حیات دوباره پیدا کرد.

وی ایام الله دهه فجر را مظهر تجلی نعمت و قدرت الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: با قاطعیت می‌توان گفت که نعمت جمهوری اسلامی ایران در این مقطع از تاریخ با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست؛ چرا که این نعمت بزرگترین و بی‌بدیل‎ترین نعمت الهی برای امت اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با طرح این سوال که چرا انقلاب اسلامی در این مقطع، بزرگترین نعمت الهی محسوب می‌شود؟ افزود: هر آنچه که به  تربیت و پرورش یافتن دل و جان آدمی منجر شود بزرگترین نعمت است بر همین اساس انقلاب اسلامی نیز در حقیقت همان نعمت ارزشمندی است که به برکت آن دل‌ها و جان‌ها حیات و پرورش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و حیات بخشیدن به انسان است، خاطرنشان کرد: به طور قطع انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی، آبادانی، آسایش، امنیت و رفاه مردمی را به صورت ویژه مدنظر قرار داده است اما رسالت و هدف اصلی انقلاب و نظام اسلامی نه معاش بلکه معاد و تعلیم، تربیت و به کمال رساندن انسان‌ها و دور کردن آنها از زرق و برق‌های دنیوی است.

تامین کرامت و عزت برای مردم؛ مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی
نماینده ولی فقیه در استان تأمین عزت اسلامی مسلمان در سایه تمسک به ایمان  را یکی دیگر از اهداف اصلی انقلاب دانست و گفت: هدف انقلاب اسلامی آن است که انسان مؤمن را از زیر بار ذلت، حقارت و زورگویی‌های استبداد، طاغوت‌ها و مستبدان عالم خارج کند و کرامت و عزت به معنای واقعی کلمه را برای امت اسلامی تامین کند.

به گفته وی، انقلاب اسلامی آمده تا انسان‌ها را از دنیا طلبی، منیت‌ها، تبعیت از شیاطین و هواهای نفسانی و زورگویی مستبدان و طاغوت‌ها رهایی ببخشد و جامعه‌ای ایمانی، ملکوتی و به معنای واقعی کلمه خدایی و الهی شکل بدهد.

حجت‌الاسلام نکونام عمل به دستورات اسلامی و دینی و توجه ویژه بر امر تزکیه و تربیت را مهم‌ترین وظیفه امروز نسل جوان دانست و تصریح کرد: نسل جوان و به ویژه دختران ما باید نسبت به مسئله رعایت حجاب اسلامی و عمل به دستورات اسلامی که هدف اصلی انقلاب است توجه جدی داشته باشند و اجازه ندهند که دشمنان و دنیا طلبان با القائات مسموم اهداف انقلاب را کم رنگ و به فراموشی بسپارند.

اجازه ندهید دشمنان به خاطر شکستن تحریم‌ها عزت و اقتدار ما را پایمال کنند

وی با تاکید مجدد بر اینکه عزت و اقتدار اسلامی در سایه ایمان الهی محقق می‌شود تصریح کرد: اجازه ندهید دشمنان به خاطر شکستن تحریم‌ها عزت و اقتدار ما را پایمال کنند؛ چرا که تحریم‌ها برای ما اهمیتی ندارد بلکه آنچه که برای ما مهم است حفظ ایمان و اعتقادات ماست.

حجت‌الاسلام نکونام حفظ عزت، اتحاد و همدلی را رمز همیشگی فائق آمدن ملت بر دشمنان اسلام و ایران دانست و خاطرنشان کرد: همه باید در حفظ عزت و اقتدار ایمانی هوشیار و دغدغه‌مند باشند و هیچ گاه اجازه ندهند که این عزت مخدوش شود.

captcha