قناعت بزرگ‌ترین کار در جنگ اقتصادی است
کد خبر: 2716959
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷

قناعت بزرگ‌ترین کار در جنگ اقتصادی است

گروه سیاسی: امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: در جنگ اقتصادی قناعت بزرگ‌ترین کاری است که باید انجام داد و از اسراف و تبذیر پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان روز گذشته، 26 دی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: مرگ نخستین گام به‌سوی آخرت است و باید تقوا پیشه کنیم تا در امان باشیم.
وی افزود: بنگاه‌های بزرگ تبلیغاتی که اسلام‌هراسی ایجاد کرده و علیه شیعه به‌پا خاسته‌اند، از ناحیه آمریکا و صهیونیسم جنایتکار و کشورهای اروپایی تقویت می‌شوند و قصد خدشه‌دار کردن اسلام ناب را دارند و روزی می‌رسد که همه حق را می‌بینند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور تصریح کرد: در اهانت یک مجله فرانسوی که برای نخستین بار هم نیست دست‌های موساد در کار است، آن‌ها اسلام‌هراسی به‌پا کرده‌اند و با اجیر کردن تعدادی عرب مزدور ترورهایی انجام می‌دهند و آن را گردن مسلمانان می‌اندازند.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: دولت‌های آمریکا، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی نیز از اقدامات تروریستی حمایت می‌کنند.
وی با تأکید بر قناعت‌پیشگی افزود: در جنگ اقتصادی قناعت بزرگ‌ترین کاری است که باید انجام داد و از اسراف و تبذیر پرهیز کرد.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است که توسط خود مردم صورت می‌گیرد و دولت باید راه‌ها را هموار کند، اما در شهر رفسنجان برخی ادارات همکاری نمی‌کنند، در حالی که مدیران باید درب اتاق‌هایشان به روی مردم باز باشد و مشکل ارباب‌رجوع را رفع کنند.
وی با اشاره به نطق نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان به واسطه منسوب بودنشان به شخصیت‌های بزرگ کشورمان نباید هر نطقی را در مجلس انجام دهند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور تأکید کرد: مجلس محل رفع مشکلات مردم است و نمایندگان باید به‌جای صرف وقت در راستای تقویت دشمن و مجروح کردن دل مردم به فکر ملت و جامعه باشند.
امام جمعه رفسنجان اظهارکرد: تیم مذاکره‌کننده ما مراقب باشد از حق مردم ایران نگذرد و این روزها آمریکایی‌ها خیلی ملت ما را تحقیر می‌کنند که قابل تحمل نیست.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: برپایی جمعه‌بازار در نزدیکی مصلا توهین به نماز جمعه است و از فرماندار رفسنجان که رئیس شورای تامین شهرستان است، خواستار مسدود کردن این مکان هستیم و شهردار رفسنجان نیز در این زمینه دغدغه‌خاطر دارد.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور افزود: فروشندگان جمعه‌بازار بدانند کارشان مخالف آیه سوره جمعه است که باید هنگام نماز کسب و کار را رها کنند، لذا نه در فروش خیری خواهد بود و نه خریداران خیری می‌بینند.
وی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد خاطرنشان کرد: سخنان آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این اجلاسیه بسیار راهگشا بود و این جامعه شجره‌طیبه حوزه علمیه قم را نهادینه کرده است.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر مراقبت والدین نسبت به دوستان فرزندان خود بیان داشت: فرزندان را به داشتن دوستان خوب و صالح تشویق کنید و از دوستی آنها با افراد دروغگو، فاسق، احمق، قاطع‌رحم، فاجر و بدزبان جلوگیری به‌عمل آورید.
وی یادآور شد: اگر همچنان نزولات آسمانی بر ما نازل نشود، دوشنبه نماز باران در محل برگزاری نماز عید اقامه می‌شود.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امروز نخستین پرواز مشهد به رفسنجان از فرودگاه بین‌المللی رفسنجان انجام می‌شود.

captcha