وقف در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی تأثیرات عینی دارد
کد خبر: 2657732
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
ازهاری:

وقف در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی تأثیرات عینی دارد

گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان بر تسریع اجرا و اتمام پروژه‌های اوقاف در استان تأکید کرد و گفت: تأثیرات عینی وقف در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه‌ای اسلامی بسیار گسترده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ارسلان ازهاری، معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: از زمانی که انسان‌ها دست همکاری خود را به سوی همنوعان خود دراز کردند، رابطه‌های اجتماعی که بر بنیاد آن جامعه‌ها استوار است، شکل گرفت.
وی با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ وقف یکی از راهکارهای ریشه‌کن کردن فقر در هر جامعه‌ است، افزود: فقر به عنوان یک پدیده‌ای که فاکتور اصلی انحطاط جوامع محسوب می‌شود با توسعه وقف می‌تواند در هر جامعه‌ای ریشه‌کن شود.
معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان با اشاره به اقدامات و حرکت‌های خوبی که در حوزه توسعه و ترغیب گرایش مردم به سمت وقف در استان شکل گرفته است، اعلام کرد: اداره‌کل اوقاف اقدامات ارزشمندی را در حوزه موقوفات انجام داده است که قابل تقدیر است ولی ظرفیت برای کار بیشتر هنوز در استان فراهم است.
وی بیان کرد: وقف از ماندگارترین خیرات است چراکه واقف بعد از مرگ نیز می‌تواند با بهره‌مند کردن مردم از موقوفات خود اجر و پاداش بزرگی از خداوند تبارک و تعالی دریافت کند.
ازهاری با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی اوقاف طی سال‌جاری اعلام کرد: در حال حاضر سه پروژه مدرسه علوم دینی امام شافعی، دارالقران امامزاده هاجره خاتون(س) و دانشگاه علوم قرآنی از نیازهای اصلی استان است که امیدواریم با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آن‌ها بسترهای فرهنگی و دینی برای خدمت بیشتر به مردم استان فراهم شود.
وی در پایان از توسعه محوطه امامزاده پیر محمد (ع) سنندج در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی به عمل آمده با شهردار سنندج و با توجه به مسیر دسترسی این مهم به زودی عملیاتی خواهد شد.

captcha