حكم ارتداد سلمان رشدی قابل برگشت نيست
کد خبر: 1743812
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۱

حكم ارتداد سلمان رشدی قابل برگشت نيست

گروه سياسی و اجتماعی: امام جمعه بيرجند با اشاره به سالروز صدور حكم تاريخی امام خمينی (ره) درباره نويسنده كتاب آيات شيطانی گفت: حكم ارتداد سلمان رشدی قابل برگشت نيست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «حسين صادقی»، امام جمعه بيرجند در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته گفت: اين حكم، حكم اسلام است و سزای كسی كه ناسزا و دورغ نسبت به پيامبر خدا روا می‌دارد، مرگ است.
وی اظهار كرد: اگر حكم امام راحل نبود تاكنون چندين سلمان رشدی ديگر پيدا می‌شد.
امام جمعه بيرجند همچنين نسبت به فعاليت گروه شيطان‌پرستان در كشور هشدار داد و افزود: هدف اين گروه، فريب جوانان و آلوده كردن آنان به اعتياد، گناه و فساد به منظور كاهش غيرت و قدرت دفاعی آنان از كشور، اسلام و انقلاب است.
وی به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسينی نيز گفت: درسی كه اربعين به ما می‌دهد، زنده نگهداشتن ياد شهداست.
امام جمعه بيرجند اذعان كرد: ياد شهدا هميشه مانند تابلو بايد مقابل چشمان ما باشد، زيرا اگر از شهدا غفلت كنيم، نسل‌های بعد نخواهند توانست از دستاوردهای شهدا استفاده كنند.
وی در بخش ديگر خطبه‌ها اظهار كرد: مردم با حضور گسترده، آگاهانه و كم‌نظير خود در راهپيمايی 22 بهمن بار ديگر وحدت را به نمايش گذاشتند و به اوباما اعلام كردند كه حرف‌های غلط و متكبرانه بوش را تكرار نكند.
حجت‌الاسلام صادقی افزود: مردم ايران بارها ثابت كرده‌اند كه تحريم‌ها و زورگويی‌ها، آنان را در دفاع از انقلاب مصمم‌تر می‌كند.
امام جمعه بيرجند گفت: جمهوری اسلامی ايران امروز به قدرت بزرگ منطقه و جهان اسلام تبديل شده كه با رهبری رهبر معظم انقلاب و تلاش دانشمندان و مردم هوشيار، قله‌های پيشرفت و ترقی را يكی پس از ديگری فتح كرده و خواهد كرد.
وی تصريح كرد: اين موفقيت‌ها و پيشرفت‌ها تا زمانی است كه به ارزش‌های اسلامی پايبند باشيم.
امام جمعه بيرجند همچنين با گراميداشت هفته وقف بر اهميت دادن به وقف به عنوان شيوه انبيا و توجه به موقوفات تأكيد كرد.
captcha