وقف تنها مربوط به مسائل مادی نمی‌شود/ جای خالی وقف معنوی میان واقفان
کد خبر: 1471731
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

وقف تنها مربوط به مسائل مادی نمی‌شود/ جای خالی وقف معنوی میان واقفان

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه وقف تنها مربوط به مسائل مادی نیست، گفت: واقفان می‌توانند خود را وقف قرآن و یا معارف دین کنند که این مسئله باید ترویج یابد.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان، مسئول هیئت مذهبی انصار‌الثقلین کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، وقف را نیز از آثار ماتقدم و ماتاخر دانست و اظهار کرد: وقف تنها مربوط به مسائل مادی از جمله حسینیه، مسجد و ساختمان نیست، واقفان می‌توانند خود را تا همیشه وقف قرآن و معارف دین کنند.
وی با بیان اینکه انسان می‌تواند خانواده خویش را از طریق وقف بیمه کند، بیان کرد: وقف در زندگی، رسیدن به آرزوها و آمال را آسان‌تر کرده و با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مبارزه می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز جای کار دارد، اضافه کرد: مبلغان و ائمه جمعه باید فرهنگ وقف را برای مردم یادآوری کنند و آثار و برکات آن را در جامعه تذکر دهند.
حجت‌الاسلام اندرزیان در بخش دیگری از بیانات خویش از مهجور بودن قرآن در استان خبر داد و آن را در حد قرائت در استان ضعیف دانست و عنوان کرد: قرآن از لحاظ محتوایی و تفسیری هنوز مهجور است و باید آثار قرآن و عترت در متن زندگی انسان‌ها نفوذ پیدا کند و یادخدا، سجده و تسبیح طولانی در شب، ارتباط عمیق با قرآن و اهل بیت را بهترین راه رهایی از جنگ نرم دشمن اعلام کرد.
وی با بیان اینکه جوامع اسلامی تا هر جا که پیش رفته از برکت قرآن بوده، یادآور شد: بقا و حیات انسان‌ها در گرو درک معارف قرآنی است.
مسئول هیئت مذهبی انصار الثقلین کهگیلویه و بویراحمد نسبت دادن  اسید پاشی به نیروهای ارزشی در اصفهان را توطئه دشمن و بدنام کردن امر به معروف و نهر از منکر برشمرد و ابراز کرد: هیچ نیروی ارزشی به خود اجازه نمی‌دهد که چنین کار زشتی را انجام دهد و شایعه سازان به زودی رسوا می‌شوند و لازم است که با آنها برخود جدی صورت پذیرد.

captcha