قناعت معیار ازدواج آسان از منظر اسلام است/ بی‌توجهی به اخلاق؛ عامل اصلی طلاق
کد خبر: 1448483
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
قاری برجسته استان مرکزی اظهار کرد:

قناعت معیار ازدواج آسان از منظر اسلام است/ بی‌توجهی به اخلاق؛ عامل اصلی طلاق

گروه اجتماعی: محمدرضا فیضیان گفت: ازدواج آسان از منظر اسلام ازدواجی است که در آن میزان مهریه در حد معقول در نظر گرفته می‌شود و زوجین از یکدیگر توقع نابجا ندارند و زندگی بر پایه قناعت شکل می‌گیرد.

محمدرضا فیضیان، قاری برجسته استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: مؤلفه‌‌های امروز همسرگزینی با الگوی اسلام و قرآن هیچ‌گونه نوع سنخیتی ندارد.

وی با بیان اینکه ازدیاد طلاق از نتایج نامیمون چنین ازدواج‌هایی است، بیان کرد: متأسفانه امروز باب شده که زوجین نه‌تنها از بحث طلاق نگران نمی‌شوند بلکه جشن طلاق رایج شده است و با رضایت کامل و بدون هیچ‌گونه ناراحتی حاضر به جدایی می‌شوند.

نقش معیارهای قرآنی در زندگی

فیضیان افزود: وقتی یک زندگی با گناه و صرفاً نیت‌های مادی آغاز شود و معیارهای اسلامی و قرآنی در آن نقشی نداشته باشد، قطعاّ دوام نداشته و خیلی زود به بن‌بست می‌رسد.

قاری برجسته محلاتی ادامه داد: تاکنون گمان می‌شد که فقط مباحث و مشکلات اقتصادی است که باعث از هم پاشیدگی خانواده‌هاست ولی براساس مطالعات، عدم توجه به اخلاقیات، عدم درک متقابل و توقعات نابجا از سوی همسران مهمترین دلیل برای جدایی آن‌هاست.

فیضیان عنوان کرد: ازدواج آسان از منظر اسلام ازدواجی است که در آن میزان مهریه در حد معقول در نظر گرفته می‌شود و زوجین از یکدیگر توقع نابجا ندارند و زندگی بر پایه قناعت شکل می‌گیرد.

نقش مهم خانواده درانتخاب الگوهای برتر همسرگزینی

وی به نقش مهم خانواده در ازدواج و الگوهای برتر همسرگزینی اشاره کرد و یادآور شد: خانواده شایسته خانواده‌ای است که صبر و شکیبایی در زندگی مشترک را به فرزندان خود بیاموزند و به آن‌ها گوشزد کنند که برای دستیابی به بسیاری از خواسته‌ها باید تلاش کنند و اینگونه نیست که از ابتدای زندگی همه امکانات برای آن‌ها فراهم باشد.

قاری برجسته استان مرکزی در پایان یادآور شد: متأسفانه بسیاری از والدین نه‌تنها به تداوم زندگی مشترک فرزندانشان کمکی نمی‌کنند، بلکه نقش مخرب نیز دارند و با توصیه‌های غیرعقلانی آن‌ها را وادار می‌کنند که از همسران خود توقعاتی نابجا و خارج از حد توان داشته باشند لذا به‌تدریج موجبات دلسردی زوجین از یکدیگر و جدایی آن‌ها را فراهم می‌کنند.

captcha