ثبات اقتصادی در جامعه با اعتدال در مصرف محقق می‌شود
کد خبر: 1435226
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

ثبات اقتصادی در جامعه با اعتدال در مصرف محقق می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه نقده گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات دینی ثبات اقتصادی در جامعه با قناعت کردن و رعایت حد اعتدال در مصرف محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام وحید طالبی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه نقده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات دینی قناعت بزرگترین ثروت برای انسان جهت رسیدن به آرامش فردی و اقتصادی است.

وی گفت: همراهی قناعت در زندگی و اصلاح الگوی مصرف باعث می‌شود که انسان در زندگی به آرامش روحی و روانی دست یابد و به تبع ایجاد این آرامش جامعه نیز به ثبات رفتارهای اقتصادی برسد.

حجت‌الاسلام طالبی صرفه‌جویی کردن را یکی از عوامل رسیدن به پیشرفت در زندگی دانست و افزود: ثبات اقتصادی در جامعه با رعایت حد اعتدال در مصرف ممکن می‌شود ولی گاهاً برخی از افراد تصور می‌کنند که برای ثروت‌اندوزی باید به‌دنبال راه‌های کسب ثروت‌های بادآورده باشند در حالی‌که خداوند در آیات قرآن متذکر می‌شود که ما ثروت را در قناعت قرار دادیم.

این مقام مسئول با اشاره به آیه 143 سوره مبارکه بقره که می‌فرماید: «وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا... و بدین گونه شما را امتى میانه قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید»، اظهار کرد: یکی از مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی که قرآن برای امت وسط بیان کرده است پرهیز از اسراف و تبذیر است.

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه در روایات بهترین کارها در زندگی رعایت حد اعتدال معرفی شده است، افزود: آیات و روایات دینی به ما کمک می‌کند تا متوجه باشیم اگر انسان همیشه در زندگی از افراط و تفریط در امور و به‌خصوص در مصرف کردن منابع و امکانات پرهیز کند آثار معنوی و مادی بسیاری در زندگی انسان دارد.

captcha