ماه رمضان؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قناعت در جامعه
کد خبر: 1426742
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

ماه رمضان؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قناعت در جامعه

گروه اندیشه: فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا فرهنگ قناعت و درست مصرف کردن را در جامعه نهادینه کرده و بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.

غلامرضا ملایی، فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای زدودن گناهان از دل و کسب ره‌توشه برای آخرت است و مهمترین سرمایه برای این کار، تقوا است.
فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا فرهنگ قناعت و درست مصرف کردن را در جامعه نهادینه کرده و بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی، مسأله اسراف است که همه مردم در ماه مبارک رمضان به سبب لطافت و روحیه‌ای که این ماه نورانی در آن‌ها به وجود می‌آورد، می‌توانند در عرصه معیشت خانواده و اقتصاد مقاومتی مطلوب و همه جانبه به خوبی حرکت کنند.
ملایی تصریح کرد: ماه رمضان باید شروعی برای اصلاح رفتارهای ما باشد و سعی کنیم آن‌چه در این ماه به آن رسیده‌ایم، در طول سال تداوم داشته باشد.
وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند: هر کس به آنچه خدا روزی‌اش کرده قانع باشد، از بی‌نیازترین مردم است. همچنین در جای دیگری می‌فرمایند: هیچ مالی سودمندتر از قناعت کردن، نیست.
فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران در پایان افزود: فرهنگ قناعت و اجتناب از اسراف و تبذیر از مواردی هستند که باید در این ماه مبارک تمرین کنیم تا در وجود انسان نهادینه شود.

captcha