اصلاح تولید، توزیع و مصرف سه رکن اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهند
کد خبر: 1386708
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اصلاح تولید، توزیع و مصرف سه رکن اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهند

خبرنگاران افتخاری/ حجت رحیم‌زاده: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک طی سخنانی گفت:اصلاح تولید، توزیع و مصرف سه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک شام‌گاه چهارشنبه، 21 اسفندماه در سلسله جلسات بزم اندیشه با موضوع حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی که در سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: اصلاح تولید، توزیع و مصرف سه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهند.



وی بیان کرد: طی چند سال گذشته وابستگی بیش از حد به درآمدهای نفتی و استفاده ناصحیح از منابع داخلی ضربه مهلکی به پیکر بخش تولید در کشور زد و باعث شد بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز مردم کشورمان به رغم وجودشان در کشور از کشورهای دیگر به ایران وارد شود.



دری نجف‌آبادی اظهار کرد: نجات اقتصاد کشور در گرو گسترش تولید داخلی و کنترل مصرف منابع است تا بتوان وابستگی به نفت را به حداقل رسانید.



وی  بهره‌وری را عامل مهمی در مسائل اقتصادی کشور دانست و گفت: یک‌سوم از هشت درصد رشد اقتصادی سالانه کشور باید به بهره‌وری اختصاص داشته باشد که متأسفانه این بخش طی سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.



دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر رشد اقتصادی کشور منفی بوده و با رشد نقدینگی و رکود تورم، قدرت خرید مردم کاهش یافته است و بخش تولید نیز نتوانسته به اقتصاد کشور کمک کند.



وی اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید واردات کالا از کشورهای دیگر به حداقل برسد، بخش تولید با تکیه بر توانمندی‌ها و منابع داخلی رونق پیدا کند تا کشور اقتصاد پویایی داشته باشد. منابع کشوری مثل ژاپن محدود و قابل مقایسه با منابع ایران نیست اما این کشور با استفاده صحیح از منابع اندک خود، همت و تلاش و تکیه بر توانمندی‌ها نبض اقتصاد دنیا را در دست گرفته است.



امام‌جمعه اراک با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاستی نیست، گفت: باید قدرت مقاومت ملت را در برابر بیگانگان افزایش دهیم و از تمام منابع کشور استفاده بهینه داشته باشیم که برای رسیدن به این هدف همه اقشار به یک نسبت وظیفه دارند.



دری نجف‌آبادی اظهار کرد: نظام اقتصادی ایران باید وابسته به انگیزه‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و بخش دانشگاه با صنعت و تولید ارتباط همسو و محکمی برقرار کنند.

captcha