ضرورت ترویج فرهنگ قناعت در جامعه توسط علما و روحانیان
کد خبر: 1377953
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
جلالی تأکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ قناعت در جامعه توسط علما و روحانیان

گروه اندیشه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی امری ضروری برای کشور محسوب می‌شود، گفت: علما و روحانیان ما باید در مباحث دینی به مبانی اقتصاد نیز بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سردار غلامرضا جلالی، در نخستین اجلاس دوسالانه بسیج کارگری و همایش اقتصاد مقاومتی که روز گذشته، دوم اسفندماه در تالار ابن هیثم تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی امری ضروری برای کشور محسوب می‌شود، گفت: علما و روحانیان ما باید در مباحث دینی به مبانی اقتصاد نیز بپردازند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با ذکر اینکه قناعت یعنی جلوگیری از مصرف‌گرایی، اسراف و تبذیر، افزود: فرهنگ قناعت باید در جامعه توسط فیلمسازان، علما و روحانیان رواج داده شود که متأسفانه این حوزه کمتر مورد بررسی و تبیین برای مردم شده است.

جلالی از اقدامات ما در تهدیدات اقتصادی دشمن سخن گفت و افزود: کاهش هزینه تحمیلی بر سبد خانوار، پایدارسازی حوزه اداره مردم در برابر تهدیدات و شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و وابستگی‌ها به خارج از جمله این تهدیدات هستند.

وی با بیان اینکه ارائه پیوست فرهنگ اقتصاد مقاومتی واجب‌تر از خود اقتصاد مقاومتی است، به اقدامات پدافند غیرعامل در جنگ اقتصادی اشاره و بیان کرد: تشکیل قرارگاه دفاع اقتصادی، تدوین طرح مدیریت بحران اقتصادی در همه سطوح، تمرکز منابع مالی و فنی در حوزه‌های تحریم و توسعه تولید داخلی در حوزه‌های تحریم از جمله این اقدامات هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: تحریم آگاهانه کالاهای مصرفی خارجی، توسعه تولید و مصرف کالاهای ایرانی، کاهش آسیب‌پذیری‌های اقتصادی عمده، مدیریت و پاسخ‌دهی به تهدیدات اقتصادی و تأکید بر تولید داخلی از دیگر اقدامات پدافند غیرعامل در جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: وابستگی عمده اقتصادی کشور در حوزه نفت، آسیب‌پذیری‌های حوزه زیر ساخت فن‌آوری اطلاعات(سایبر) در حوزه بانک و تجارت، وابستگی فناورانه زیرساخت‌های کشور، وابستگی زیرساخت‌های داخلی و بین‌المللی به حوزه سایبری، ضعف مدیریت در پشتیبانی از تولیدات داخلی، ضعف عمده در حمایت از نخبگان و مخترعان داخلی نیز از آسیب‌ها و ضعف‌های عمده ما در جنگ اقتصادی به شمار می‌روند.

وی به راهبردهای جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تداوم تحریم‌های اقتصادی، محاصره فیزیکی اقتصادی، جلوگیری از توسعه درون‌زا و بومی، توسعه فضای تهدید و القای ناامنی اقتصادی، گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی افراطی، بالا بردن سطح توقع اقتصادی مردم، القا و تبلیغ وجود فقر و تبعیض اقتصادی، اخلال در مسیر خروج کشور از اقتصاد تک محصولی و اخلال در امنیت اقتصاد داخلی، راهبردهای جنگ آمریکا علیه ما هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه هدف جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، تمرکز فشارها و انتقال آن به حکومت ما است، اظهار کرد: حرکت تدریجی و نرم محاصره اقتصادی، تمرکز بر سنجش میزان فشار منتقل شده به مردم و عدم انتقال مشکلات اقتصادی به حوزه اروپا و آمریکا نیز از جمله اهداف دیگر دشمن علیه ما محسوب می‌شوند.

captcha