رعایت فرهنگ حجاب و عفاف از مبانی اصلی توسعه اجتماعی است
کد خبر: 1361226
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

رعایت فرهنگ حجاب و عفاف از مبانی اصلی توسعه اجتماعی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان گفت: توجه به مباحث فرهنگی به‌ویژه رعایت فرهنگ حجاب و عفاف از اصلی‌ترین محورهای توسعه اجتماعی در جامعه به‌شمار می‌رود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان؛ ایرج حسن‌زاده، معاون سیاسی - امنیتی استانداری کردستان امروز، 30 دی در نشست کارگروه بانوان و خانواده این استان با بیان این مطلب اظهار کرد: توجه به نقش بانوان در توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و باید از پتانسیل‌های موجود در این بخش برای تحقق اهداف توسعه و پیشرفت اجتماعی در استان استفاده شود.



وی افزود: برقراری امنیت پایدار در جامعه تنها با تلاش دولت و دستگاه‌های متولی و انتظامی محقق نمی‌شود، بلکه این امنیت در سایه همکاری و تعامل مردم میسر می‌شود.



حسن‌زاده اعلام کرد: تجربه نشان داده هرگاه مردم و حاکمیت دارای تعامل و همکاری دوسویه باشند نتایج مثبت و  تأثیرگذاری در اجرای برنامه‌ها در جامعه محقق شده و شاهد توسعه در بسیاری از عرصه‌ها خواهیم بود.



وی بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با هجمه فرهنگی مردم را از ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی دور سازند که در این راستا نقش اقشار تحصیلکرده و مومن و معتقد به مبانی دینی و اعتقادی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان  از اهمیت فراوانی برخوردار است.



معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان اعلام کرد: باید از توان و ظرفیت‌های اجرایی سازمان‌ها و ادارات دولتی در بحث فرهنگی و زیر‌ساخت‌های اجتماعی نهایت استفاده را کرد.



وی در پایان بر آمادگی استانداری  در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بخش بانوان تأکید کرد و یادآور شد: در این رابطه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند درصدی از اعتبارات فرهنگی خود را به امر توجه و توسعه مباحث فرهنگی و مقوله حجاب  و عفاف در جامعه  اختصاص دهند.

captcha