الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه قیدار برای ساخت واحد مسکونی
کد خبر: 4212804
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه قیدار برای ساخت واحد مسکونی

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف زنجان گفت: طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار اضافه شده که قابلیت ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

قیدار نبی (ع)

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، مهدی نیکویی، مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که از سوی این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی تصریح کرد: طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار اضافه شده که قابلیت ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به زودی شروع شده و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به‌صورت فوق‌العاده افزایش یافته و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی بیان کرد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت و زرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین اخیراً پروژه فوق با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود که با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار، به بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد. نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

انتهای پیام
captcha