ایران در عملیات وعده صادق، با درایت کامل و عقلانیت عمل کرد
کد خبر: 4212037
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه:

ایران در عملیات وعده صادق، با درایت کامل و عقلانیت عمل کرد

رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه گفت: ایران در عملیات وعده صادق با درایت، عقلانیت عمل کرد و با کنترل امنیت منطقه و بازدارندگی افسانه‌ای و ساختگی رژیم صهیونیستی، آن را با خاک یکسان کرد.

قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه

قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه معروف به (اهلادَر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: مردم فلسطین و در ماه‌های اخیر مردم غزه حدود ۷۵ سالی است که مورد ظلم، تجاوز، اذیت رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و در این مبارزه بی امان علیه رژیم صهیونیسم بین‌الملل، در این چند دهه مردم قهرمان فلسطین و مبارزان فلسطینی همیشه در برابر ظلم و تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و متأسفانه از آن تاریخ به امروز شاهد اهانت‌های بعضی از کشور‌های به اصطلاح مسلمان و اسلامی در دوستی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.

وی افزود: اهانت برخی کشور‌های عربی و اسلامی خود فروخته به مردم مظلوم فلسطین ادامه داشت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین برای همیشه ایستاد و با آن رژیم سفاک صهیونیستی تا به امروز مبارزه کرد و پای مقاومت اسلامی ایستاده است.

آکاراس ادامه داد: حضور و حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین با همه خیانت‌های دول عربی اسلامی منطقه ادامه داشت و تنها حامی مقاومت اسلامی بود. در سال‌های اخیر بعد از دهه ۸۰ میلادی تشکیل حزب الله، سپس حماس و بعداً پیوستن جبهه یمن و حشد الشعبی عراق و سوریه به رهبری جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت، موجب شد که این رژیم صهیونیستی کودک کش در تاریخ خودش، ضعیف‌ترین دوران خود را سپری کند؛ و در ماه‌های اخیر با قیام و مبارزه مردم غزه با عملیات «طوفان الاقصی»، شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی بیشتر در منجلاب فرو می‌رود که نجات از آن به این آسانی‌ها ممکن نخواهد بود لذا رژیم صهیونیستی با جلب حمایت‌های کشور‌های غربی به رهبری آمریکا، می‌خواهد که جنگ را گسترش دهد و افکار عمومی جهان را علیه محور مقاومت و مخصوصاً ایران گسیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای همین فکر پلید، کنسولگری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مورد حمله قرار داد که به زعم اشتباه خودش، در این فکر بود که کشور‌های غربی وارد جنگ شوند و ایران طبیعتاً عکس العمل نشان خواهد داد و آن‌ها وارد جنگ می‌شوند، و به اصطلاح بحث غزه و بحث فلسطین را کنار بگذارند و جنگ تمام عیار در منطقه به وجود آید. ایران با درایت کامل و با عقلانیت عمل کرد و در مورد هجوم قراردادن رژیم صهیونیستی با پهپاد‌ها و موشک‌های دوربرد و بنابر اظهارات مقامات جمهوری اسلامی و نظامی ایران، به عنوان یک حرکت بازدارنده به اطلاع تمام جهانیان رساند.

رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه گفت: با این دفاع و مقابله جانانه، ایران کاری کرد که رژیم صهیونیستی دیگر جرأت حمله و خطای دیگری را نداشته باشد و این یک موفقیت بزرگ برای مقاومت اسلامی است. تبریک باید بگوییم به جمهوری اسلامی و محور مقاومت که رژیم صهیونیستی را مجبور کرد در تفکر و فکر حمله به ایران، هزار بار فکر کند و جرأت این را تاکنون ندارد که جواب جمهوری اسلامی ایران را بدهد؛ لذا این عملیات از نظر تکنیکی، افنی و از نظر افکار عمومی جهانی، هم از مشروعیت کامل بین‌المللی برخوردار بود و هم از نظر نظامی تمام توانایی به اصطلاح تهاجمی خودش را نشان نداد در حالی که رژیم صهیونیستی تمام توان دفاعی خودش را همراه با آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن به صحنه آورده بود و البته بعضی از کشور‌های منطقه در انتقال اطلاعات بسیج شده بودند که مانع رسیدن پهپاد‌ها و موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی بشود که در این کار موفق نشدند و این نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت خواهد بود که در آینده ثمرات پربار آن را مشاهده خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: تبریک عرض می‌کنم به جمهوری اسلامی ایران با این درایت و عقلانیت در عملیات وعده صادق و کنترل امنیت منطقه و بازدارندگی افسانه‌ای و ساختگی رژیم صهیونیستی، آن را با خاک یکسان کرد و در مقابل تمام قدرت‌های بین‌المللی توانست قدرت مردم ایران و مردم محور مقاومت را به رخ جهانیان بکشد و این همان آیه‌ای است که در سوره حج خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»، چون برای محور مقاومت بحثی حیاتی بود که از مظلومین دفاع کند و مظلومیت خود را نشان دهد و در مقابل این مظلومیت قدرت بازدارنگی اش را نشان بدهد. یعنی جمهوری اسلامی و محور مقاومت در عین مظلومیت مقتدر هم است و این اقتدارش را جهان با این عملیات مشاهده کردند. خداوند همیشه پشت و پناه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران باشد.

گفت وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha