برگزاری اولین بخش از مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت در میراث فرهنگی استان زنجان
کد خبر: 4211804
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

برگزاری اولین بخش از مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت در میراث فرهنگی استان زنجان

فرمانده پایگاه بسیج اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اولین بخش از مرحله استانی مسابقه قرآن و عترت در حوزه حفظ و قرائت قرآن و اذان ویژه همکاران و خانواده‌های آن‌ها در اتاق جلسات معاونت گردشگری استان برگزار شد.

مسابقه قرآن و عترت

محمود محمدلو فرمانده پایگاه بسیج اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، گفت: مسابقات یک روزه قرائت قرآن و عترت در میراث فرهنگی با حضور همکاران و خانواده‌های آنها در اتاق جلسات معاونت گردشگری استان برگزار شد. 

وی با اشاره به اهداف این مسابقه، افزود: هدف از برگزاری این مراسم تشویق فرزندان همکاران شاغل در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی - اسلامی در خانواده‌ها است. 

محمدلو با بیان اینکه  در بخش اول این مسابقه فرزندان همکاران در رده‌ سنی ۵ تا ۴۵ سال شرکت کردند، گفت: قرآن به عنوان یک پناه‌گاه مطمئن در مقابل آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند ما را از هجمه فرهنگی در دنیای حقیقی و مجازی دشمن، ایمن نگاه دارد.

او ضمن تاکید بر تقویت فرهنگی و معنوی خانواده‌ها، یکی از راه‌های اصلی تقویت آن را آموزش قرآن به فرزندان و نسل جوان دانست و افزود: لازمه‌ آموزش قرآنی انس و الفت خانواده‌ها با قرآن است و نباید خانواده‌ها در آموزش قرآن‌کریم به فرزندان به اجبار متوسل شوند.

فرمانده پایگاه بسیج اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: با برگزاری مسابقات قرآنی بین کارکنان و خانواده آن‌ها به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقای فضای قرآنی بین پرسنل، همسران و فرزندان این قشر خدوم هستیم.

انتهای پیام
captcha