تحقق شعار سال در تولیدات قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی است
کد خبر: 4211725
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
مدیر حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی:

تحقق شعار سال در تولیدات قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی است

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار با بیان اینکه دو عنوان جهش تولید و مشارکت مردم از موضوعاتی است که احتیاج به برنامه‌ریزی دارد، گفت: باید در افرادی که در زمینه علوم قرآنی فعالیت دارند این دغدغه‌‌ به‌وجود آید که می‌شود در این زمینه فعالیت و تولیداتی انجام داد که پایه و مبنایی برای سایر فعالیت‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، مدیر حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، مدیر حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به شعار سال و بیان اینکه در زمینه تولیدات قرآنی در راستای علوم انسانی و علوم قرآنی ابتدا باید ذهنیت افراد درست شود و آن‌ها توجه پیدا کنند که در این زمینه‌ها می‌توان تولیدات خوبی داشت، گفت: در خصوص مباحث تجوید، مفاهیم، صحیح‌خوانی و تدبر در قرآن کریم که نیاز لازم و ضروری جامعه است باید تولیدات و برنامه‌های تأثیرگذاری در فضای مجازی و حقیقی انجام شود.

وی اظهار کرد: بحث تولید فقط مربوط به کشاورز، دامدار، کارخانه‌دار و علوم مهارتی و خاص نیست بلکه در علوم انسانی تولید معنا دارد و می‌توان قدم‌های خوبی برداشت؛ از نمایشگاه گرفته تا دارالقرآن‌ها باید تلاش کرد و اقداماتی تأثیرگذار در ارتقای کیفیت عملکرد آن‌ها چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت جمعی انجام داد.

مدیر حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: هر کسی در زمینه علوم قرآنی فعالیتی دارد باید دغدغه‌‌ای در این فرد به‌وجود آید که می‌شود در این زمینه فعالیت و تولیداتی انجام داد که پایه و مبنایی برای سایر فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دو عنوان جهش تولید و مشارکت مردم از موضوعات و مباحثی است که از نظر قرآن و سنت و منابع دینی احتیاج دارد در این زمینه‌ها تولیداتی صورت گیرد و برای جامعه اهمیت و جایگاه مسئله از نظر قرآن و روایات تبیین شود و در راستای تولیدات ابتدایی قرآنی قرار بگیرد.

دلدار تصریح کرد: افراد می‌توانند فعالیت‌های محتوایی در عرصه و زمینه‌های مختلف همراه با تولیدات مهارتی در زمینه مهارت‌های قرآنی برای سطوح مختلف جامعه به‌ویژه کودکان، نوجوانان‌ و جوانان داشته باشند و کارهای درخور این سنین تولید شود و تلاش شود تا جامعه قرآنی شکل گیرد.

مدیر حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لازم است با نگاه به آیات قرآن‌ کریم در راستای غنی‌سازی فرهنگ جامعه، تولید، کار، مشارکت و تعاون گام برداشت، گفت: جامعه قرآنی نیازمند بیداری و نهضت است؛ با تولیدات خوبی که از طرف این جامعه رقم بخورد، می‌تواند موجب رونق تولید در عرصه‌های مختلف و مشارکت بیشتر مردم شود.

انتهای پیام
captcha