مردم با سلاح تقوا و بصیرت به جنگ نقشه‌های دشمن بروند
کد خبر: 4211267
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
امام جمعه شاهدیه:

مردم با سلاح تقوا و بصیرت به جنگ نقشه‌های دشمن بروند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقان‌نیری با اشاره به اینکه آنچه امروز دشمنان شکست‌خورده به آن متوسل شده‌اند جنگ روانی و رسانه‌ای است، گفت: مردم باید با سلاح تقوا و هوشیاری و بصیرت به جنگ نقشه‌های شیطانی دشمن بروند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، ۳۱ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مشکل جامعه ما نقص و ضعف اخلاقی است، گفت: اگر انسانی به کمال اخلاقی برسد آثار فراوانی در زندگی انسان می‌گذارد. 

وی ادامه داد: نخستین اثرش این است که دنیا در نظرش کوچک و حقیر می‌شود. از مولا امیرالمؤمنین علی(ع) روایت شده است که فرمودند: «مَنْ‏ كَرُمَتْ‏ نَفْسُهُ‏ صَغُرَتِ الدُّنْیا فِی عَینِهِ» هر کس کرامت نفس پیدا کند، دنیا و امور مادی در چشم او کوچک و حقیر جلوه می‌کند.‏

دهقان‌نیری افزود: اثر دیگرش این است که هرگز به دنبال خواسته‌های دل نمی‌رود. چنانچه فرمودند: «مَن‌ كَرُمَت‌ عَلَيهِ‌ نَفسُهُ‌ هانَت عَلَيهِ شَهوَتُهُ» هر کس کرامت نفس پیدا کند، شهوات و تمایلات نفسانی در نزد او بى‌ارزش مى‌شود. اثر سوم آن این است که هرگز به دنبال معصیت خدا نمی‌رود. فرمودند: «مَن كَرُمَت عَلَيهِ نَفسُهُ، لَم يُهِنْها بِالمَعصِيَةِ» هر کس کرامت نفس پیدا کند، آن را با معصيت، بى‌ارزش نمی‌کند.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه در این چند روز گذشته به‌عنوان نخستین و مهمترین خبر در رسانه‌های دنیا مطرح بود، پاسخ قاطع ایران به شرارت‌های اسرائیل، در عملیات وعده صادق بود.

وی ادامه داد: این عملیات از جهات مختلف مورد توجه سیاستمداران دنیا قرار گرفت، اول اینکه بر خلاف عملیات نظامی که از اصل غافلگیری برخوردار است، این عملیات آشکار بود، و با اعلان قبلی صورت گرفت. دوم اینکه کشورهای مختلف جهان چون آمریکا و انگلیس و فرانسه و برخی از کشورهای منطقه به کمک اسرائیل شتافتند و سراسر فلسطین اشغالی را پوشش هوایی دادند. پیش‌بینی آنها این بود که حتی یکی از آن موشک‌ها و پهپادها به سرزمین اشغالی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: سوم اینکه این درس را به مسئولان نظام آموخت که ثمره هماهنگی بین میدان و دیپلماسی اقتدار ایران است. دشمن از ما مذاکره و سازش را خواستار است، اما فرمان خداوند متعال به اهل ایمان در این باره چنین است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً». نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق به فرمان الهی عمل کردند.

دهقان‌نیری اطهار کرد: آنچه امروز دشمنان شکست‌خورده به آن متوسل شده‌اند جنگ روانی و رسانه‌ای است. مردم باید با سلاح تقوا و هوشیاری و بصیرت به جنگ نقشه‌های شیطانی دشمن بروند.

انتهای پیام
captcha