جاذبه قرآن در زندگی روشندل یزدی
کد خبر: 4210988
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

جاذبه قرآن در زندگی روشندل یزدی

روشندل حافظ کل قرآن کریم در یزد گفت: تلاوت آیات کلام الله مجید هنگام سختی‌ها و مشکلات باعث آرامش قلبی و رفع دغدغه‌های ذهنی می‌شود چرا که معتقد هستم این دنیا وقتی زیباست که با نور قرآن مزین شود.

عباس فلاح، روشندل حافظ کل قرآن کریمعباس فلاح، روشندل حافظ کل قرآن کریم، متولد دهم خردادماه 1354 و دارای لیسانس علوم تربیتی در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به نحوه ورودش به فعالیت‌های قرآنی گفت: فعالیت قرآنی من از سن هفت یا هشت سالگی آغاز شد، مادرم آیات قرآن را تلاوت می‌کردند و من تکرار می‌کردم و بدین صورت توانستم یک جزء و نیم از قرآن را حفظ کنم.

وی با اشاره به اینکه به مرور و پس از یادگیری خط بریل توانستم حفظ را ادامه دهم و حافظ قرآن کریم شوم گفت: 12سال است حافظ کل هستم و توانسته‌ام رتبه‌های برتری کسب کنم که می‌توانم به مسابقات معلولان سال 1392 در بندرعباس و کسب رتبه دوم، مسابقات ویژه کارمندان و کسب رتبه اول در رشته حفظ 20 جزء اشاره کنم و البته رتبه‌های برتر در مسابقات استانی را نیز دارم.

فلاح با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم را مدیون مادرم هستم بیان کرد: در این مسیر از اساتید برجسته‌‌ای همچون سیدماشالله موسوی، علی‌اکبر کاظمی، حسن مختاری و امیر میرجلیلی بهره‌مند و کسب فیض کردم.

این روشندل حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: در تنهایی‌ها و مشغله‌های فکری که برایم پیش می‌آمد، به قرآن پناه می‌برم و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و یا گوش دادن به آیات قرآن، آرامش عجیبی پیدا می‌کنم و آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» را با تمام وجود درک کرده‌ام و با تلاوت قرآن هنگام سختی به آرامش قلبی رسیده‌ام.

وی ادامه داد: والدین سعی کنند فرزندانشان را از کودکی با قرآن مأنوس کنند، متأسفانه افرادی هستند بهترین مدارج علمی را طی کرده‌اند اما در زمینه قرآن دچار ضعف هستند، البته فعالیت قرآنی به حفظ محدود نمی‌شود و می‌توان در حوزه‌های مختلف قرآنی ورود کرد. قرآن کریم نوری را در قلب انسان روشن می‌کند که دیگر نیازی به هیچ نور دیگری نیست و این دنیا وقتی زیباست که با نور قرآن مزین شود.

فلاح با اشاره به جایگاه فعالیت‌های قرآنی در استان یزد گفت: خوشبختانه یزد در این زمینه در سطح کشور خوش درخشیده و جایگاه خوبی دارد و همچنین اساتیدی که در حوزه قرآنی در استان فعالیت دارند، مجرب و نام یزد را در کشور و بین‌الملل پرآوازه کرده‌اند که همین امر موجب ارتقای جایگاه استان در حوزه قرآن کریم شده است و لذا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد تا شاهد درخشش فعالان قرآنی استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به قاریان و حافظان استان بیشتر بها داده شود افزود: قرآنیان استان یزد در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار هستند و می‌توان در محافل مختلف به جای استفاده از قاری کشوری و بین‌المللی از ظرفیت فعالان قرآن استان استفاده کرد تا هم انگیزه‌ای برای این قشر باشد و هم نسل امروز به این سمت جذب شوند و البته در ارتقای سطح کیفی قرآنیان استان نیز مؤثر خواهد بود.

فلاح که در طرح جزءخوانی قرآن کریم ماه رمضان توسط حفاظ استان در امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد نیز مشارکت داشته، این اقدام را ارزشمند توصیف کرد و گفت: این مهم در ارتقای سطح حافظان استان و تثبیت حفظ نقش مهمی دارد و نشان داد که حافظان قرآن نیز مورد توجه هستند.

این روشندل حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: از مسئولان درخواست دارم به این قشر بیشتر توجه کنند و زمینه حضور آنان در سطح جامعه را فراهم کنند، به‌ویژه در زمینه مناسب‌سازی معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha