برگزاری جلسات مشاوره حقوقی در مساجد قزوین توسط مرکز وکلا
کد خبر: 4209511
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴

برگزاری جلسات مشاوره حقوقی در مساجد قزوین توسط مرکز وکلا

رئیس مرکز وکلای استان قزوین گفت: مشاوره حقوقی و وکالت در مساجد از موارد دیگری است که در مرکز وکلا به مدت ۲ سال است انجام می‌شود و تاکنون ۵۰ مسجد تحت پوشش قرار داده شده است.

مشاوره حقوقی

به گزارش ایکنا از قزوین، محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۲۰ فروردین برگزار شد، گفت: مرکز وکلا از سال ۸۶ کار خود را آغاز کرده و ما پنجمین هیئت مدیره مرکز وکلای استان قزوین هستیم و هر هیئت مدیره به مدت سه سال انتخاب می‌شود که ۲ سال از این هیئت مدیره پنجم گذشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیئت وکلای ما قبلاً ۳۴۰ نفر بود اما این تعداد هم اکنون به ۵۰۳ وکیل پایه یک و ۲۴۴ کارآموز وکالت رسیده است و سالانه ۲۰۰ کارآموز وکالت به اعضای وکلای قزوین اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز وکلا از نظر اداری زیر مجموعه قوه قصائیه است، خاطرنشان کرد: مرکز وکلای استان قزوین فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهد که ارائه ۴۰ هزار مشاوره رایگان از طریق سامانه تلفنی ۱۲۹ و مشاوره حضوری از جمله این موارد است. همچنین این مرکز در سال گذشته ۳۳۰ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی ارائه داده که این امر گام مهمی در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان قزوین محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مشاوره حقوقی و وکالت در مساجد از موارد دیگری است که هم اکنون به مدت ۲ سال است انجام می‌شود و تا کنون ۵۰ مسجد تحت پوشش قرار داده شده است. از دیگر فعالیت‌های انجام شده نشست‌های حقوقی و قضایی با عنوان «دوشنبه‌های حقوقی» است که تا کنون ۸۷ برنامه دوشنبه حقوقی در قزوین برگزار شده و این موضوع از طرف مرکز وکلای کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس مرکز وکلای استان قزوین ادامه داد: ۴۸ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مختلف با محتوای آموزشی برگزار کرده‌ایم و در این خصوص از ۱۰۰ نفر از اساتید علمی، قضات و وکلای بنام در زمینه‌های علمی استفاده شده است. اولین مجمع عمومی سالیانه در کشور را قزوین داشته ضمن اینکه برگزاری این مجمع موضوع بسیار مهمی در ایجاد شفافیت مالی است.

نویسنده در پایان بیان کرد: مرکز وکلا در خصوص پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی با وکلای بین‌المللی در حال نگارش شکوایه است و ما در این خصوص منفعل نیستیم و در این خصوص هم اقداماتی تاکنون انجام داده‌ایم. از جمله اینکه ۲ ماه پیش نشست بررسی جنایات رژیم صهیونیست را با حضور معاون استاندار قزوین به میزبانی مرکز وکلا تشکیل دادیم. پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز توسط دستگاه قضایی استان پیگیری شده و حتی یک وکیل فرانسوی نیز برای پیگیری دادگاه لاهه انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha