زیباترین مسجد فارس میزبان جشن کریم اهل بیت(ع) می‌شود
کد خبر: 4206936
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

زیباترین مسجد فارس میزبان جشن کریم اهل بیت(ع) می‌شود

مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) روز دوشنبه، ششم فروردین‌ماه مصادف با ۱۴ رمضان در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

مسجد نصیرالملک شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) روز دوشنبه، ششم فروردین‌ماه مصادف با ۱۴ رمضان از ساعت ۱۶.۳۰ در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

در همین راستا آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیامی برای دعوت از مردم برای حضور در این مراسم جشن صادر کرد.

در این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

روز هفتم فروردین‌ماه امسال مواجه هست با میلاد کریم اهل بیت و سبط اکبر پیامبر گرامی اسلام وجود مقدس و با عظمت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، این روز را به همه دوستداران اهل بیت(ع) و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امام مجتبی(ع) تبریک عرض می‌کنم و از خدای متعال می‌خواهم که برکات خودش را بیش از پیش در این مولود مبارک برای همه مردم ما نازل بفرماید.

در توصیف امام مجتبی(ع) جد بزرگوارشان، پیامبر گرامی اسلام فرمودند که "اِبْنِی هَذَا سَیِّدٌ"، آقاست و آقامنشی و بزرگواری شیوه وجود مقدس امام حسن مجتبی(ع) است که به وجود نازنینش افتخار می کنیم.

مسلما همه انسان‌ها با بزرگی و بزرگ‌منشی که از خود بروز می‌دهند در چشم دیگران عزیز می‌شوند و امام مجتبی(ع) در خانواده‌ای که همه کریم و بزرگ‌منش بوده‌اند مشهور شده است به نام کریم اهل بیت(ع).

کرامت، خیر رسانی به دیگران و محبت کردن به هم نوع را به گونه‌ای آموزش داده است که گاهی هر چه داشته بخشیده است و دست خالی رفته تا خدا دوباره روزی برساند اما نیازمندی چشمش به آنچه در دست امام مجتبی(ع) هست نباشد.

کریم است به گونه‌ای که وقتی می‌خواهد هدیه‌ای به کسی بدهد پنهانی هدیه می‌دهد و می‌فرماید چشم نیازمند به چشم کسی که می‌خواهد به او کمک دهد نیفتد که ممکن است برای او سخت و ناگوار باشد.

اگر چنین آقایی را به الگو بودن برای خود انتخاب کرده‌ایم بایستی در این زمینه تلاش های ویژه ای کنیم. الحمدالله مردم استان فارس در بذل، بخشش، جود و کرم اقتدا به امام حسن مجتبی(ع) کرده‌اند و امیدوار هستم در این ایام نوروز هم بیش از پیش این بذل و بخشش‌ها را از تک تک مردم عزیزمان شاهد باشیم.

برای میلاد امام مجتبی(ع) جشن بگیرید به خاطر اینکه در مدینه متاسفانه ما فرصت جشن گرفتن برای آن حضرت را به دست نمی‌آوریم و حرم آن حضرت متاسفانه تخریب شده است. از این جهت شایسته است در همه کوچه‌ها، در همه خانه‌ها به یاد امام مجتبی(ع) جشن گرفته شود. در خانه‌ها چراغ روشن شود و بچه‌ها را یادآور شویم که امشب، شب جشن میلاد امام حسن(ع) است.

به صورت ویژه در شیراز و در مسجد نصیرالملک چند سال است که جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با همت شیرازی‌های عزیز برگزار می‌شود و همه عزیزان ان‌شاءالله در شب جشن و بعداز ظهر روز چهاردهم و شب پانزدهم ماه مبارک رمضان در نماز و در جشن میلاد امام مجتبی(ع) بتوانند شرکت کنند و حضور این عزیزان بر شکوه جشن میلاد حضرت بیافزاید.

همگی موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام
captcha