توانمندسازی 80 زن سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد دره شهر
کد خبر: 4205602
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

توانمندسازی 80 زن سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد دره شهر

رئیس کمیته امداد شهرستان دره شهر از اجرای طرح توانمند سازی زنان غیر تحت حمایت سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد، گروه‌های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

توانمندسازی زنانبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، مصدق کولیوند رئیس کمیته امداد شهرستان دره شهر با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح بیش از 80 نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول، که مستعد توانمندسازی هستند شناسایی شده است، گفت: هدف این است که این تعداد زن سرپرست خانوار از طریق ایجاد شغل و همچنین کمک بلاعوض به خوداتکایی و توانمندسازی برسند.
 
وی گفت: در این طرح در گام اول هر زن سرپرست خانوار مبلغ ۲۵ میلیون تومان و جمعا مبلغ ۲ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد تا در آینده با راه اندازی مشاغلی همچون پرورش مرغ خانگی، خیاطی و بسته‌بندی سبزیجات نیازی به حمایت دستگاه‌های حمایتی نداشته باشند.
 
کولیوند افزود: مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد با مشارکت چند گروه و تشکل مردمی تسهیل‌گر با پشتیبانی استانداری مجریان اصلی این طرح هستند و این نهاد دوره‌های آموزشی برای گروه‌های تسهیل‌گر و زنان مشمول این طرح را برگزار کرده است.
 
رئیس کمیته امداد دره شهر افزود: اولویت توانمندسازی این زنان از طریق اشتغال و پایدارسازی مشاغل مورد نظر و کمک به کارآمدتر شدن تشکل‌های مردمی در زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها از جمله دیگر اهداف مورد نظر در اجرای این طرح است.
 
کولیوند با اشاره به اینکه این طرح‌های مشاغل خانگی در سراسر استان برگزار شده، اما شهرستان دره شهر تاکنون در این طرح پیشتاز و موفق عمل کرده است، تصریح کرد: موضوع اصلی در اجرای این طرح، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است اما از اهداف دیگر طرح این است که گروه‌ها و تشکل‌های مردمی وارد بحث توانمندسازی اقشار نیازمند شوند ضمن اینکه این طرح می‌تواند الگوی موفقی برای مشارکت تشکل‌های مردمی باشد.
انتهای پیام
captcha