ایلام رتبه اول کشور در توسعه مشارکت اجتماعی را کسب کرد
کد خبر: 4200695
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام:

ایلام رتبه اول کشور در توسعه مشارکت اجتماعی را کسب کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از رتبه اول ایلام در توسعه مشارکت اجتماعی و ثبت‌نام تسهیلات ازدواج خبر داد و گفت: ۳۰ جوان برتر ایلام در جشنواره جوان برتر ایران زمین تجلیل می‌شوند.

شهاب شهبازی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، شهاب شهبازی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در نشست با خبرنگاران به‌مناسبت هفته جوان اظهار کرد: از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و با همکاری بانک رسالت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۵۴ نفر در هر شهرستان ۵ نفر در رشته‌های دامپروری، زنبورداری و قالیبافی در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است.

وی افزود: در استان ایلام ۱۰۴ سازمان مردم نهاد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، شعر و ادبیات، کارآفرینی، آسیب اجتماعی، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، کارهای جهادی و... فعالیت دارند که ورزش و جوانان استان ایلام با ۷۶ درصد در توسعه مشارکت اجتماعی رتبه اول کشور شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام اعلام کرد: در اعطای تسهيلات ازدواج نیز ورزش و جوانان استان ایلام با ۸۱ درصد ثبت‌نام کنندگان رتبه اول کشور را با استان تهران کسب کرد. در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی ورزش و جوانان استان ۷۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش اعتبارات عمرانی داشتیم که اتفاق خوبی برای استان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: فرهنگسرای جوان چرداول با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی با تخصیص اعتبارات مناسب تا آخر سال به بهره‌برداری رسیده و خانه جوان مهران نیز با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز مشاوره رایگان ازدواج در ایلام و دهلران وجود دارد، مطرح کرد: ورزش و جوانان استان برای سایر شهرستان‌ها آمادگی دارد برای راه‌اندازی مراکز مشاوره نهایت همکاری را داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ضمن تشریح برنامه هفته جوان اعلام کرد: ۵۰ برنامه متنوع در این هفته برگزار و از ۳۰ جوان برتر استان در ۱۰ بخش با معرفی و داوری دستگاه‌های مختلف و در هر بخش ۳ نفر تجلیل خواهد شد.

شهبازی بر توسعه ورزش همگانی جهت سلامت مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: ۳۷۸۳۱ نفر ورزشکار سازمان یافته در قالب ۳۶۴ هیئت ورزشی در استان فعالیت دارند و حدود ۹۰ هزار نیز در بخش ورزش همگانی و غیررسمی فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان تدوین سند آمایش ورزش استان را اتفاق بسیار خوبی برای ورزش استان دانست و گفت: در این سند براساس جغرافیا، استعداد هر منطقه، قهرمان‌پروری و ظرفیت هر استان در رشته‌های مختلف در ۷ فصل برای توزیع عادلانه سرانه ورزشی و جنسیتی اطلاعات هر استان جمع‌آوری شده و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه ورزش براساس این سند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha