حضور معنادار مردم در مراسم ۲۲ بهمن طلیعه انتخاباتی پرشور است
کد خبر: 4199699
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام:

حضور معنادار مردم در مراسم ۲۲ بهمن طلیعه انتخاباتی پرشور است

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه ۶۳۳ صندوق رأی در استان پیش‌بینی شده است، گفت: حضور معنادار مردم در مراسم ۲۲ بهمن طلیعه و نشانه خوبی برای انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند است.

فرشید زرگوش، دبیر ستاد انتخابات استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، ایسنا نوشت: فرشید زرگوش، دبیر ستاد انتخابات استان ایلام، امروز، ۲۴ بهمن ماه با حضور در ایسنا، با بیان اینکه امروز فضای کشور فضای انتخاباتی است، اظهار کرد: دشمن مانند همیشه درصدد این است که این انتخابات را  کمرنگ جلوه بدهد و از این حربه در راستای جنگ ترکیبی استفاده کند، اما چون مردم ما را نشناخته‌اند مانند همیشه دچار اشتباه هستند.

وی گفت: مردم ایران اسلامی نشان داده‌اند در بزنگاه‌های مختلف همراه نظام هستند و نمونه آن را در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن به خوبی شاهد بودیم که مردم به طرز معناداری این روز را گرامی داشتند و پیام کاملاً روشنی را به دشمنان ایران اسلامی دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تصریح کرد: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این پیام را دادند که نظام ما مردمی و مردم ما ولایی هستند و این رابطه متقابل بین مردم و نظام کاملا‌ پابرجاست و حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن طلیعه و نشانه خوبی برای انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند است.

زرگوش تصریح کرد: به فرموده‌ مقام معظم رهبری راه حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است و هر چه مجلس ما قوی باشد به اقتدار ملی کشور افزوده خواهد شد و اقتدار ملی ما هم منجر به این خواهد شد که در جهان خوش بدرخشیم و حرف‌ها برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرایند رسمی انتخابات در ستاد انتخابات استان از ۱۵ مرداد ماه آغاز شد، گفت: با توجه به تجربیات گذشته از دی ماه سال گذشته فرمانداران ۱۲ شهرستان را فراخوان کردیم و با توجه به تجارب انتخابات گذشته یک اطلس را از وضعیت انتخاباتی استان شناسایی و یک نوع آسیب‌شناسی را تا قبل از آغاز فرایند رسمی انتخابات انجام دادیم و با آگاهی کامل وارد فرآیندها شدیم.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تصریح کرد: امسال بعد از ابلاغ قانون جدید انتخابات که اوایل مرداد تصویب و بعد لازم‌الاجرا شد، موضوع پیش ثبت نام رای اولین بار شکل گرفت و کسانی که به عنوان داوطلب می‌خواستند وارد وادی انتخابات شوند مرحله پیش ثبت نام را گذراندند و بر اساس آن مدارک هویتی، نظام وظیفه و تابعیت را بارگذاری کردند که در مهلت قانونی تعیین شده ۴۴۳ نفر در این مرحله پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.

زرگوش ادامه داد: بعد از این مرحله ۲۲۹ نفر ثبت نام خود را رسمی کردند و وارد وادی رقابت شدند و بعد از ثبت نام صلاحیت بیش از ۷۰ درصد در هیئت‌های اجرایی تأیید شد که تعدادی اعتراض کردند و در مرحله و فرایند بعدی پرونده افراد در هیئت‌های نظارت استانی بررسی شد. در قانون جدید این مدت زمان به ۵۰ روز افزایش یافت که از نکات بسیار خوب و مثبت قانون انتخابات است.

وی ادامه داد: در این فاصله تعدادی انصراف دادند و نهایتاً پرونده ۱۸۹ نفر در هیئت نظارت استان بررسی شد و هیئت نظارت استان تقریباً ۹۸ نفر از افراد را تأیید صلاحیت کرد و تعداد ۷۱ نفر عدم تأیید صلاحیت شدند و صلاحیت ۴ نفر هم احراز نشد و ۱۶ نفر هم شرایط ثبت نام را نداشتند که ثبت نام کرده بودند و ۸ نفر هم اعتراضی به نظر هیئت اجرایی نکردند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد: در ادامه این فرایند تا دیروز ۴۸ نفر انصراف دادند و شورای نگهبان ۱۲۰ نفر را در دو حوزه تأیید صلاحیت کرد و بقیه موفق نشدند صلاحیت خود را بگیرند.

زرگوش با بیان اینکه تا امروز ۱۱۲ نفر در عرصه رقابت باقی مانده‌اند، تصریح کرد: هر چند انصراف‌ها دلیل شخصی دارند اما اگر کاندیدایی با دیگر کاندیداها برخلاف عرف و قانون و بر اساس سوء جریان مالی و وعده و وعید انتخاباتی تبانی کند بر اساس ماده ۸۳  قانون انتخابات مرتکب جرم شده و قابلیت پیگرد قانونی دارد و برای دوره‌های بعد هم از داوطلبی محروم خواهد شد.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۷۲ ساعت قبل از انتشار رسمی اسامی انصراف خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر در فرایند تغییر حوزه توسط کاندیداها هستیم، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه ایلام ۲ نفر، متقاضی حوزه ایلام هستند و در حوزه دهلران هم ۶ نفر درخواست داده‌اند که به حوزه‌های دیگر خارج از استان تغییر حوزه دهند که این افراد باید صلاحیت شان مجدد مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تأیید می‌توانند به رقابت خود در این عرصه ادامه دهند.

زرگوش از اضافه شدن تعداد ۸۰ صندوق اخذ رأی به تعداد صندوق‌ها خبر داد و گفت: امسال بیش از ۶۳۳ صندوق اخذ رأی در استان آماده‌ دریافت آراء مردم در روز انتخابات است تا مردم به راحتی دسترسی پیدا کنند و روند اخذ رأی تسهیل شود.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه از مجموع شعب، ۳۴۴ شعبه شهری و ۲۸۹ شعبه روستایی است، ادامه داد: دست‌اندرکاران امر انتخابات برای برگزاری پرشور و رقابتی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند آماده هستند.

انتهای پیام
captcha