فعالیت‌های دینی و فرهنگی با نوآوری و خلاقیت به بار می‌نشیند
کد خبر: 4199476
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

فعالیت‌های دینی و فرهنگی با نوآوری و خلاقیت به بار می‌نشیند

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: کشور به‌شدت نیازمند نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌‌های دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی امروز، ۲۳ بهمن‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، تبیین را رسالت پیامبران دانست و قرآن را کتاب تبیین حقایق هستی، سرنوشت انسان و سنن الهی را حاکم بر جهان معرفی و اظهار کرد: افتخار پیامبران روشنگری و عنوان حقایق بود و در این راه جان خود را فدا کردند.

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین را قطعی، فوری و یک تکلیف ذکر کرد و افزود: در سال جاری مقام معظم رهبری بیش از 200 بار بر فریضه جهاد تبیین و مشتقات آن در بین اقشار مختلف جامعه تأکید داشته که این تأکیدات نشان از اهمیت بالای این جهاد تأثیرگذار است و رسالتی است که بر دوش همه ما گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا گام‌های مؤثری با تکیه بر رویکرد تبلیغی داشته است، تصریح کرد: در استان ایلام طی دو سال اخیر اقدامات و رویکردهای تبلیغی بسیار مؤثر و خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات اعتکاف در سراسر کشور، افزود: مراسم اعتکاف یک مراسم مذهبی در راستای روشن و نورانی شدن دل انسان و ارتباط با خداست اما سازمان تبلیغات با تأکید بر جهاد تبیین و رویکرد تبلیغی در راستای روشن شدن ذهن معتکفین نیز گام‌های مؤثری برداشت.

حجت‌الاسلام حریزاوی با تأکید بر اینکه زحمات کار فرهنگی بر دوش مردم است، افزود: در یک پروژه عمرانی باید هزینه و اعتبار در نظر گرفته شود اما در کار فرهنگی اینگونه نیست، به‌طور مثال اربعین یک جریان و یک کار فرهنگی است و مردم در راستای این مهم بدون در نظر گرفتن اعتبار گام برمی‌دارند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت دارد مردم آموزش‌های لازم را ببینند،‌ افزود: در کشورهای خارجی فستیوال‌های مختلف برگزار می‌شود. در کشور ما نیز می‌توان از نسخه جشن دینی استفاده کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه تبلیغات اسلامی استان ایلام به ویژه در ایام اربعین در شهرستان مهران، افزود: امید است این نگاه مدیریتی و این رویکرد همچنان در استان ایلام تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام حریزاوی، با بیان اینکه در فعالیت‌های دینی به شدت نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم، اظهار کرد: از دیگر محوریت‌های کاری سازمان تبلیغات، جوان‌گرایی و به کار گرفتن جوانان در عرصه تبلیغات اسلامی است که امیدواریم این روند در استان ایلام نیز تداوم داشته باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه به شدت نیازمند نوآوری و خلاقیت فرهنگی هستیم، ادامه داد: همه ما باید در حفظ میراث شیعه که همان روضه سیدالشهدا، مساجد و منبر و…. است، کوشا باشیم.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی یک پدیده و فناوری نوظهور است که نیاز به کار خلاقانه دارد، افزود: حضور بانوان مبلغ در فضای مجازی و کارکردهای تأثیرگذار آنان بر خانواده و پلتفرم‌های اجتماعی با در نظر گرفتن این موضوع که زن‌ها در مسائل سیاسی و اجتماعی گاهاً پیش‌روتر و مؤثرتر از مردان فعالیت می‌کنند، ضرورت دارد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تداوم و تأثیر فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تبیین دستاوردهای نظام و فعالیت در این فضا در راستای مهندسی افکار عمومی حائز اهمیت است.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی تقدیر و حجت‌الاسلام علی رحیمی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی ایلام معرفی شد.

انتهای پیام
captcha