اجرای طرح احیا و توسعه کرخه در ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام
کد خبر: 4197484
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

اجرای طرح احیا و توسعه کرخه در ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: این طرح در ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی استان با عنوان طرح احیا و توسعه کرخه ایلام و ۳۰ هزار هکتار از اراضی رودخانه‌های مرزی و سامانه گرمسیری در حال پیگیری و اجرا است.

ساماندهی رودخانهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان ایلام؛ حمیدرضا شکری، مدیرکل تعاون روستایی استان امروز، ۱۳ بهمن ماه به جلسه شورای راهبری طرح توانمندسازی تعاونی‌های تولید در اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری احیاء و توسعه و طرح سامانه رودخانه‌های مرزی و گرمسیری کشور با حضور نمایندگان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح توانمندسازی تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی استان که با هدف بهره برداری بهینه از منابع آب و افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در دست اقدام تعاون روستایی استان است، به عنوان طرح پایلوت کشور انتخاب شد.

شکری افزود: انسجام دادن به تشکل‌های تعاونی تولید استان، به روز کردن تشکیلات آنها و پای‌ کار بودن این تعاونی‌ها، استان ایلام را پیش قدم در اجرای این پروژه نسبت به سایر استان‌ها کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اظهار کرد: این طرح در ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی استان با عنوان طرح احیا و توسعه کرخه ایلام و ۳۰ هزار هکتار از اراضی رودخانه‌های مرزی و سامانه گرمسیری در حال پیگیری و اجرا است.

وی تصریح کرد: تعاون روستایی استان مصمم است تا با اجرای کامل این طرح، تحولی در صنعت کشاورزی استان بویژه کنترل مدیریت بهینه تحویل و توزیع حجمی آب کشاورزی در سطح مزارع آبی و با استفاده از الگوی کشت مناسب ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha