زیباترین اوصاف امیرالمؤمنین(ع) از زبان امام هادی(ع)
کد خبر: 4195845
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

زیباترین اوصاف امیرالمؤمنین(ع) از زبان امام هادی(ع)

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زیارت خاصه امام هادی(ع) در روز غدیر به زیباترین شکل اوصاف امیرالمؤمنین(ع) را تبیین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که شامگاه 4 بهمن‌ماه، در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به برکت امام هشتم(ع) مفتخر به اهتمام به مسئله امامت است.

وی افزود: ماه رجب، ماه امامت است و امید است سال آینده محور جشنواره امامت و مهدویت حول محور دو زیارت از امام هادی(ع) باشد.

شریفانی ادامه داد: دو زیارت از امام هادی(ع) به یادگار مانده است، یکی زیارت جامعه کبیره که تبیین‌کننده امامت عامه است و حدود 400 وصف در خصوص جایگاه امامت به عنوان اصل محوری دین آمده است. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در  زیارت جامعه کبیره 12 شاه کلید از اوصاف امامت تبیین شده است.

وی تصریح کرد: ما هرچه داریم به برکت امامت داریم و لذا اگر در امر مودت کم و کاستی به خرج دهیم، همان‌قدر که در این امر غفلت کنیم، سیلی می‌خوریم.

شریفانی بیان کرد: زیارت دوم از امام هادی(ع) در روز عید غدیر بسیار غریب‌تر از زیارت جامعه کبیره است. این زیارت خاصه است و در این زیارت نیز به حدود 400 صفت در وصف امیرالمؤمنین(ع) اشاره شده است و  امام هادی(ع) 20 آیه قرآن را در وصف امیرالمؤمنین (ع) در این زیارت بیان فرمودند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معرفی امیرالمؤمنین(ع) از زبان امام هادی(ع) در این زیارت خاصه که حتی بسیاری از خواص هم از این زیارت غفلت کرده‌اند به زیبایی انجام شده است.

وی گفت: اگر کسی دستش در دست امام باشد، جهت زندگی او سالم است و اگر کسی از امام فاصله گیرد، مسیر زندگی‌اش خلاف صراط مستقیم است و لذا محبت امیرالمؤمنین(ع) نجات‌دهنده است.

شریفانی گفت: وظیفه مؤسسه امامت و مهدویت این است که در امر امامت جلسات تبیینی و ترویجی برگزار کند، چراکه امر امامت امر فاخری و دامنه آن تا عالم قیامت گسترده است.

انتهای پیام
captcha