بارش‌ها در قزوین تا شنبه ادامه دارد
کد خبر: 4195807
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

بارش‌ها در قزوین تا شنبه ادامه دارد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: برای فردا و پس فردا موج ضعیفی از استان عبور می‌کند که باعث می‌شود برای برخی مناطق که رطوبت داشته باشند شاهد بارش باشیم، برای روز شنبه نیز سامانه بارشی در سطح استان فعال خواهد بود که در برخی ساعات منجر به بارش برف و باران با احتمال کولاک می‌شود.

بارش‌ باران

مریم بهروزی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، در گفت‌وگو ایکنا از قزوین، با اشاره به خروجی مدل‌های هواشناسی، گفت: بیشترین میزان بارش از سامانه‌ای که در حال حاضر در استان قزوین وجود دارد تا این لحظه مربوط به ایستگاه کوهین به میزان ۲۶ میلی‌متر بوده است، همچنین سهم قزوین از این بارش‌ها ۱۷ میلی‌متر ثبت شده است.

وی بیان کرد: ارتفاع برف در رازمیان، سیردان و آوج چهار سانتی‌متر، در کوهین ۲ سانتی‌متر و در نیارک هم هشت سانتی‌متر گزارش شده است، برای گردنه‌های استان نیز کولاک برف را داشته‌ایم. این سامانه بارشی تا آخر وقت امروز چهارم بهمن ماه، در سطح منطقه فعال بوده و در حال حاضر هم برای ارتفاعات استان بارش برف را داریم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد برای فردا و پس فردا، پنجم و ۶ بهمن ماه موج ضعیفی از سطح استان عبور می‌کند که باعث می‌شود برای برخی مناطق که رطوبت داشته باشند شاهد بارش باشیم، البته این بارش‌ها فراگیر نیست.

بهروزی گفت: برای روز شنبه ۷ بهمن ماه، سامانه بارشی در سطح استان فعال خواهد بود که باعث می‌شود در برخی ساعات بارش برف و باران را داشته باشیم و برای مناطق کوهستانی و سردسیر نیز بارش برف با احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود؛ دمای هوا طی این مدت به‌طور نسبی روند کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha