بودجه 1403 در توزیع یارانه‌های پنهان باید عادلانه عمل کند
کد خبر: 4195661
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
علی حدادی:

بودجه 1403 در توزیع یارانه‌های پنهان باید عادلانه عمل کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در لایحه بودجه 1403 قطعاً نمایندگان ملت دقت خواهند کرد تا تصمیمات اجرایی به اقشار محروم ضربه نزند و در موضوعاتی مثل توزیع یارانه‌ها و امکانات به‌ویژه یارانه پنهان عادلانه عمل شود.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ

علی حدادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت عدالت‌محور بودن لایحه بودجه 1403 اظهار کرد: موضوع پیوست عدالت از جمله تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری است که ایشان حتی به صراحت بیان کردند ما در این زمینه عقبیم و باید تلاش کنیم.

وی افزود: ما در گذشته به ویژه در بودجه سنوات سال‌های قبل که برنامه اقتصادی یک سال کشور است، شاهد تصمیماتی بودیم که نتیجه آن، ایجاد رانت برای یک منطقه، تدوام محرومیت در مناطق محروم و اقشار ضعیف و به طورکلی ریل‌گذاری نادرست و ناعادلانه برای کشور بودند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحمدلله دولت سیزدهم اهتمام قابل توجهی به موضوع عدالت چه در لوایح و چه در بودجه سنواتی داشته و مجلس هم به همین ترتیب روی این موضوع کاملاً حساس است.

حدادی گفت: در لایحه بودجه 1403 هم قطعاً نمایندگان ملت دقت خواهند کرد تا تصمیمات اجرایی به اقشار محروم ضربه نزند و در موضوعاتی مثل توزیع یارانه‌ها و امکانات به‌ویژه یارانه پنهان عادلانه عمل شود. موضوع شفافیت بودجه در همین راستا باید مورد ارزیابی قرار گیرد و کمیسیون تلفیق و دیوان محاسبات در این رابطه با دقت نظر بیشتری نظارت خواهند کرد تا بودجه 1403 هرچه بیشتر عدالت‌محور باشد.

انتهای پیام
captcha