برگزاری بزرگترین اعتکاف کشور با 7 هزار نفر در شیراز
کد خبر: 4194943
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
رئیس شورای هیئتهای مذهبی استان فارس؛

برگزاری بزرگترین اعتکاف کشور با 7 هزار نفر در شیراز

بزرگترین مراسم اعتکاف کشور در شیراز برگزار خواهد شد و نزدیک به یکصد مسجد در این شهر میزبان معتکفین خواهند بود.

برگزاری بزرگترین اعتکاف کشور با 7 هزار نفر در شیرازرضا محمدیان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس در رابطه با برنامه‌های این هیئت‌ها در ماه رجب به خبرنگار ایکنا از استان فارس گفت: مطابق معمول سنوات گذشته، فعالیت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف این ماه انجام خواهد شد.

رضا محمدیان افزود: در ایام اعتکاف ماه رجب، بین 90 تا 100 مسجد در سطح شهر شیراز میزبان معتکفین خواهند بود. بخشی از این اعتکاف‌ها را هیئت‌های مذهبی مستقر در مساجد برگزار می‌کنند و بخشی را نیز هیئت امناهای مسجد و بخشی را پایگاه‌های مقاومت.

وی با بیان اینکه بزرگترین اعتکاف کشور توسط هیئت مذهبی رهپویان وصال در مسجد نو شیراز انجام خواهد شد، گفت: این اعتکاف با حضور هفت هزار نفر از جوانان برگزار خواهد شد.

محمدیان در ادامه به برنامه‌های ویژه سالروز ولادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: هر ساله در روز میلاد امیرالمومنین(ع) هیئت‌های مذهبی برنامه‌های خاصی دارند. از جمله یکی از قدیمی‌ترین رسوم شهر شیراز، یادگار مرحوم «علیرضا مهریار» است که از حدود بیش از 70 سال پیش، این خادم امام حسین(ع) پایه‌گذاری کرد و حالا نیز این سنت توسط خانواده آن مرحوم انجام شده و بلوار آزادی آذین بندی می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در پایان از اجرای برنامه‌های مذهبی در مناسبت‌های ماه‌های شعبان و رمضان خبر داد.

انتهای پیام
captcha