وضعیت کسبه خرد و اقشار کم‌درآمد در مالیات‌ستانی رعایت شود
کد خبر: 4194919
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
نماینده ولی فقیه در ایلام:

وضعیت کسبه خرد و اقشار کم‌درآمد در مالیات‌ستانی رعایت شود

امام جمعه ایلام گفت: در مالیات‌ستانی رعایت وضعیت اقشار کم درآمد و کسبه خرد مدنظر قرار گیرد.

الله نور کریمی تبار، امام حمعه ایلام در دیدار با امور مالیانی استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه در دیدار با سرپرست و تعدادی از مدیران امور مالیاتی استان با بیان اینکه اعتماد به اظهار مردم در پرونده‌های مالیاتی و راه‌اندازی سامانه گزارش فرارهای مالیاتی دو اقدام شایسته تقدیر از سوی امور مالیاتی بوده است، اظهار کرد: موضوع سامانه گزارش و اعلام فرارهای مالیاتی، هم مشوقی برای گزارش‌دهندگان است و هم فرصت اصلاحی برای فراریان از قانون، تا ملزم شوند دین و مسئولیت خود را نسبت به حق مردم ادا کنند.

امام جمعه ایلام افزود: مالیات به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در تمام کشورها، با توسعه اقتصادی و اجتماعی پیوند نزدیک دارد و باعث توزیع مجدد ثروت، تأمین هزینه‌های جاری دولت و ایجاد عدالت اجتماعی می‌شود. 

وی ادامه داد: از آنجا که سیاست کشور پرهیز از خام‌فروشی است، تلاش می‌شود که هزینه‌های اداره کشور از درآمدهای مالیاتی تأمین شود؛ البته برنامه‌های مالیاتی باید طوری تدوین شود که اولویت و تمرکز بر درآمدهای بالا باشد و از طریق سامانه‌های مالیاتی از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. 

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: در بحث مالیات هم باید به بُعد تحقق درآمدهای دولت و هم به موضوع چگونگی دریافت مالیات و رعایت عدالت در این باره توجه و دقت داشت. در اینجا یک طرف، رعایت حق شهروندان و مؤدیان است و طرف دیگر حق دولت و بیت‌المال است که باید بر اساس قانون محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان، رعایت حال اقشار کم درآمد و کسبه خُرد و شفاف‌سازی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسب و استثنایی برای توسعه و پیشرفت از جمله در زمینه‌های نفت و گاز، منابع طبیعی، مرز بین‌المللی و نیروی انسانی توانمند است که باید برای به فعلیت رساندن آن‌ها تلاش کرد.

وی همراهی و همفکری نخبگان استان برای توسعه بخش‌های مختلف استان را خواستار شد و گفت: با ترسیم چشم‌انداز و تدوین برنامه چند ساله می‌توان به صورت کارشناسی، استان را به سمت توسعه پیش برد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: گردش‌های مالی، خریدها و مالیات شرکت‌ها و صنایع فعال در استان باید در استان و با هدف توسعه زیرساخت‌ها باشد که این امر مستلزم پیگیری و توجه مدیران و دست اندرکاران مربوطه است.

وی با ذکر اینکه معادن، انفال محسوب شده و متعلق به همه مردم و بیت‌المال است، خاطر نشان کرد: مزایای معادن و منابع کلان استان باید به همه مردم برسد و بهره‌برداران ملزم هستند که وظایف قانونی خود را در این باره انجام دهند.

امام جمعه ایلام افزود: انتظار داریم با توجه به نیروی بومی و متخصص در مجموعه مدیریتی و کارشناسی امور مالیاتی با آسیب‌شناسی و پیگیری و تقویت نقاط کارشناسی، از منابع کلان غافل نشده و از ظرفیت‌های مالیاتی این موارد برای توسعه استان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار همچنین حضور مدیران بومی با سابقه مسئولیت در استان‌های دیگر را یک فرصت دانست و گفت: این مدیران با نگاهی متفاوت و کارآیی بیشتر می‌توانند در راستای توسعه استان به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام
captcha