آغاز دوره جدید طرح سپهر دانش و معرفت ویژه فرهنگیان در استان فارس
کد خبر: 4194897
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

آغاز دوره جدید طرح سپهر دانش و معرفت ویژه فرهنگیان در استان فارس

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس، از آغاز دوره جدیدی از آموزش‌های کاربردی در قالب طرح سپهر دانش و معرفت با حضور بیش از ۶۰۰ فرهنگی خبر داد.

آغاز دوره جدید طرح سپهر دانش و معرفت ویژه فرهنگیان در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مجید جوکار رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس، در دوره توانمندسازی در قالب طرح سپهر دانش و معرفت ویژه معاونین، مربیان پرورشی و فرهنگی و مشاورین قطب مرکزی استان به میزبانی شهرستان مرودشت اظهار کرد: مرحله‌ دوم طرح سپهر دانش و معرفت با رویکردی متفاوت و افزایش تعداد و نوع فراگیران در فصل زمستان آغاز شد.
 
رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه در طرح سپهر دانش و معرفت، مشاوران و مربیان تربیتی مدارس توانمند می‌شوند گفت: در این طرح مسائل تربیتی مدارس آسیب‌شناسی و شناسایی شده و راهکارهای رفع این آسیب‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند‌.
 
جوکار ادامه داد: سرفصل‌های آموزشی در دو بخش اجرایی و تربیتی تدوین و ابلاغ شده‌اند و مباحثی مانند مروری بر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، سامانه و ائتلاف نماد، مهارت‌های ارتباطی و کنشگران مدرسه، از جمله این سرفصل‌ها هستند.
 
وی گفت: در این دوره جدید از آغاز این طرح، تعداد فراگیران افزایش یافته و مدیران مدارس ابتدایی، مدرسین نماد، رابطان مشاور و همیاران مشاور نیز به جمع فراگیران افزوده شده‌اند.
 
رئیس اداره امور تربیتی،  مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: طرح سپهر دانش و معرفت بصورت قطبی و با دبیری ناحیه ۳ شیراز و شهرستان های مرودشت، کازرون، فسا، اقلید و لارستان درحال برگزاری است و تا نیمه اول اسفند ماه اختتامیه این فصل را در پیش خواهیم داشت.
 
جوکار ضمن تاکید بر اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی به عنوان برنامه محوری در فعالیت‌های تربیتی مدارس و تبیین آن، افزود: این آموزه ها مقدمه‌ای برای اجرای هرچه بهتر برنامه های تربیتی در قالب‌هایی بروز و مطابق با ذائقه و سلیقه دانش آموزان ذیل سند تحول بنیادین، برنامه فراگیر و آئین نامه اجرایی مدارس می باشد.
 
گفتنی است: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون این طرح در قطب های ناحیه۳ شیراز، کازرون، اقلید، مرودشت و فسا با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگی و مشاورین مدارس به عنوان فراگیر درحال برگزاری است.
 
 
 
انتهای پیام
captcha