ایران در زمینه امنیت ملی با هیچ کشوری تعارف ندارد
کد خبر: 4194854
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
مشاور فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۹ فجر فارس:

ایران در زمینه امنیت ملی با هیچ کشوری تعارف ندارد

اسماعیل محبی‌پور معتقد است: حملات اخیر سپاه پاسداران به مواضع داعش و موساد، هشداری جدی برای تمام کسانی است که با زبان تهدید علیه ایران صحبت می‌کنند و نشان داد که ایران در زمینه امنیت ملی با هیچ‌ کشوری تعارف نخواهد داشت.

اسماعیل محبی‌پور، مشاور فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۹ فجر فارساسماعیل محبی‌پور، مشاور فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۹ فجر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس اظهار کرد: همان‌طور که قابل پیش‌بینی و مورد انتظار همگان بود، صبر راهبردی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی دستگاه‌های مختلف پشت سر گذاشته شد و در شب‌های اخیر شاهد بودیم که حملات موشکی و پهپادی به مقر گروهک‌های ضد انقلاب انجام شد.
 
وی افزود: این اتفاق ابعاد مختلفی دارد که از یک طرف نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی در دستگاه‌های مختلف، اعم از نیروی قدس سپاه، سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌هاست که با حداکثر توان، بیشترین اشراف را به تحرکات، مقرها دو نفرات در منطقه دارند و در موعد مناسب، ضربه کاری و اساسی را که تنبیه‌کننده متجاوزان باشد، وارد می‌کنند.
 
مشاور فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۹ فجر فارس بیان کرد: دومین نکته، توان عملیاتی و موشکی و به تعبیری «دست بلند جمهوری اسلامی» برای تنبیه هر حرکت و هر جریان و حتی هر حکومتی است که بخواهد باواسطه یا بی‌واسطه، امنیت مردم و زیرساخت‌های ما را مورد هجمه قرار دهد.
 
محبی‌پور در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در یکی دو سال گذشته رخ داده و منجر به واکنش جدی سپاه پاسداران شده است، گفت: از یک طرف شاهد ورود سلاح و مهمات و تجهیز گروهک‌ها در مرزهای شمال غربی کشور و اقلیم کردستان بودیم که علی‌رغم تذکرات و مذاکراتی که به‌طور مفصل انجام شد، در این حد که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عراق سفر کردند و قول و قرار گذاشتند که جلوی این حرکت‌ها گرفته شود، اما متأسفانه به دلایل مختلف که عمده آن «جریان واگرای مخالف دولت عراق در اقلیم کردستان» بود، این اتفاق رقم نخورد.
 
وی ادامه داد: همچنین در مرزهای شرقی، تولید و قاچاق سلاح به داخل مرزهای کشور و اقدامات مکرر تروریستی از سوی گروهک‌ها که آخرین آن، حمله به پاسگاه راسک بود که منجر به شهادت مظلومانه چندتن از عزیزان ما در فراجا شد و از طرف دیگر، عملیات‌های تروریستی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در دو نوبت تقریباً به فاصله یک سال انجام شد و همچنین عملیات ناجوانمردانه که گروهک منفور داعش در استان کرمان و در سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام داد.
 
این کارشناس جغرافیای سیاسی و نظامی اضافه کرد: داعش قبل از فروپاشی در اسناد خود عنوان می‌کرد که ما قسمتی را به‌عنوان داعش خراسان ایجاد خواهیم کرد که مرکزیت آن در افغانستان است و بخش‌هایی از ایران را هم شامل می‌شود. حتی تا قبل از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و ورود طالبان، تعداد زیادی که آمار آن را تا حدود هشت هزار داعشی بیان می‌کردند، از طریق ترکیه به افغانستان منتقل کردند و اینها داعیه‌دار این نوع عملیات‌ها هستند که متأسفانه ریشه فکری دارد. همان تفکر خطرناکی که غیر از مسلک خودشان، بقیه را کافر می‌دانند و خون‌شان را مباح.
 
محبی‌پور ادامه داد: مرکز اصلی هدایت این گروهک‌ها، همچنان استان اِدلب در شمال غرب سوریه است که در فاصله حدود ۱۳۰۰ کیلومتری از خوزستان ماست، اما نیروهای مسلح ما با موشک‌های نقطه‌زن بالستیک خیبرشکن از خرمشهر، این منطقه را مورد حمله قرار دادند و سران گروهک متحمل تلفات زیادی شدند.
 
وی افزود: این مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری هشداری است به تمام کسانی که به‌طور مکرر زبان تهدید را برای صحبت با جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران انتخاب می‌کنند. رژیم غاصب صهیونیستی که در فاصله کمتر از این هم قرار دارد و اگر جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که لازم است این رژیم را مورد تنبیه قرار دهد، به راحتی این کار را انجام خواهد داد و منتظر اجازه از هیچ‌ یک از اربابان مدعی جهان، چه اروپایی و چه آمریکایی نخواهد ماند.
 
معاون پیشین سیاسی و امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی علی‌رغم پیمان‌ها، معاهدات و ارتباطات سیاسی که با همه کشورها دارد، در دفاع از امنیت ملی با هیچ کشوری تعارف ندارد، اظهار کرد: از هر جایی که علیه کشور ما اقدامی صورت گیرد، آن دست از بازو قطع خواهد شد و این فرموده چند سال گذشته مقام معظم رهبری نیز است.
 
محبی‌پور در پایان گفت: عملیاتی که صورت گرفت، تسکینی بود بر درد و رنج مردم ما که از ابتدای انقلاب تاکنون، بارها در معرض عملیات‌های تروریسی قرار گرفتند. البته آن ضربه سختی که نتیجه‌اش خروج کامل اشغالگران از منطقه جنوب غرب آسیاست و تنبیه متجاوزان اصلی، همچنان باقی‌ مانده؛ اما باید به غیورمردان سپاه و عزیزان دستگاه‌های امنیتی و مردم شریف ایران تبریک بگوییم و امیدواریم این اقدامات موجبات ایجاد امنیت پایدار در کشورمان را فراهم کند.
انتهای پیام
captcha