رسانه‌ها سازنده افکار عمومی و صاحب قدرت هستند
کد خبر: 4193362
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع):

رسانه‌ها سازنده افکار عمومی و صاحب قدرت هستند

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: رسانه‌ها صاحبان قدرتند چرا که رسانه‌ها سازنده افکار عمومی هستند.

قدرت الله کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلامبه گزارش ایکنا ایلام؛ قدرت‌الله کریمیان، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز پنج‌شنبه 21 دی در نشست با شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر اظهار کرد: افکار عمومی نیرویی است که بدون گنج و قدرت برای حاکمان تعیین تکلیف می‌کنند و رسانه‌ها کسانی هستند که این افکار عمومی را می‌سازند لذا دارای قدرتی خاص در جامعه هستند.

کریمیان با بیان اینکه رسانه‌ها بر فرهنگ جامعه خواه ناخواه موثر بوده و معاندین نیز از طریق رسانه علاوه بر سایر اهدافشان دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند، افزود: حتی اطلاع‌رسانی ساده و حتی اخبار حوادث نیز در طول زمان بر چگونگی ساختن افکار عمومی موثر است.

وی بر جریان بمباران اطلاعاتی جهانی اشاره کرد و گفت: رسانه چه با هدف و چه بی‌هدف بر افکار عمومی و همه عرصه‌های اجتماع اثر می‌گذارد و بسیار بسیار صاحب قدرت است.

سردار کریمیان تصریح کرد: رسانه موفق باید اهل فن باشد و بداند که کی چه حرفی را بزند یا نزند و باید اشراف اطلاعاتی داشته و به تمام زوایای موضوع احاطه داشته باشد و از یک زاویه به موضوع نگاه نکند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان افزود: باید تراز سواد رسانه‌ای یک خبرنگار بیشتر از جامعه باشد تا در فرایند بمباران اطلاعاتی در جریان‌های رسانه‌ای غالب حل نشود و بتواند افکار عمومی جامعه را هدایت کند. بدین جهت توصیه می‌کنم رسانه‌ها ارتباط خود را با کتاب نباید قطع کنند چرا که کنکاش عمیق در مسائل تنها در کتاب به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: رسانه باید مداری برای خود تعریف کند که نگاه و چهارچوب نظری خاص خود را داشته باشد و ترسیم این چشم‌انداز برای خواننده مهم است و باعث ارزش کار خبرنگاری می‌شود. 

کریمیان ادامه داد: تولید محتوای رسانه باید به هنگام و به اندازه باشد و در زمانی که انقلاب در بزنگاه‌ها نیاز دارد به میزانی که لازم است به میدان آمده و روایت اول را منتشر کنند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه اخلاق را نباید فدای کار رسانه‌ای کرد، گفت: یک رسانه موفق یک مردم‌شناس موفق هم باید باشد و اگر نتواند مردم را و مسائل آنها را بشناسد نخواهد توانست که برای حل مشکلات آنها اقدام موثری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha