ترجمه کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» به زبان آذری
کد خبر: 4192921
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) انجام شد

ترجمه کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» به زبان آذری

کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت»، تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اکبرنژاد به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

کتاب بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت، تالیف حجت الاسلام اکبرنژادبه گزارش ایکنا ایلام به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌السلام والمسلمين مهدی اکبرنژاد، استاد دانشگاه ایلام با بیان اینکه مهدويت، گفتمان برجسته اسلامی و نه فقط شيعی است، اظهار کرد: مهدویت همواره مورد توجه محدثان، متکلمان و انديشمندان مسلمان بوده است. اگرچه در اين ميان افرادی با انگيزه‌های خاص درصدد بودند اين باور را تنها عقيده‌ای شيعی معرفی کنند ولی واقعيت‌های تاريخی و حديثی، عکس ديدگاه آنان را تأييد می‌کند.

استاد تمام دانشگاه ایلام افزود: کتاب مذکور، مهدویت را از همين زاويه در چهار فصل «نگاهی کلی به احاديث مهدويت»، «مشترکات شيعه و سنی در مهدويت»، «موارد اختلاف مهدويت ميان شيعه و سنی» و «ناقدان احاديث مهدويت» بررسی کرده است.

وی اظهار کرد: کتاب «بررسی تطبيقی مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت» از سوی معصوم عليزاده (سليمان اف) به زبان آذری ترجمه و در 264 صفحه و به قطع وزيری منتشر شده است.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد تصریح کرد: کتاب بررسی تطبيقی مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت علاوه بر مقدمه در چهار فصل به مطالعه تطبيقی مسئله مهدويت از نظر تاريخی، حديثی و کلامی از ديدگاه شيعه و اهل تسنن پرداخته است.

استاد تمام دانشگاه ایلام گفت: مباحث در آغاز، نگاهی تاريخی به ثبت احاديث مربوط به مهدويت در کتاب‌های اسلامی دارد و سپس ديدگاه کلی مسلمانان درباره اين احاديث مورد کاوش قرار گرفته و طی دو فصل مجزا، بخش‌های مشترک و موارد اختلافی شيعه و اهل سنت درباره مهدويت، به شکل جداگانه ارزيابی شده و در ادامه، ديدگاه‌های برخی منتقدان اين احاديث، تجزيه و تحليل شده است.

انتهای پیام
captcha