ظرفیت اربعین باعث تقویت معیشت مردم ایلام می‌شود
کد خبر: 4192785
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

ظرفیت اربعین باعث تقویت معیشت مردم ایلام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: افزایش زوار در ایام اربعین و تردد مسافر از مرز مهران بسیاری از مشاغل را پویا می‌کند و این باعث تقویت معیشت مردم استان ایلام می‌شود.

شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلامبه گزارش ایکنا ایلام، شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، شامگاه یک‌شنبه ۱۷ دی‌ماه در کارگروه مجازی «کار و کرامت» که برای پاسخگویی مسئولان در بستر ایتا تشکیل شده است، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره اقتصاد اربعین و آثار آن در جامعه، اظهار کرد: اربعین برکات مادی و معنوی زیادی برای استان داشته است و یکی از تدکیدات همیشگی مسئولان استانی، استفاده از ظرفیت اربعین برای تقویت معیشت مردم است.

وی افزود: با افزایش تردد زوار اباعبدالله(ع) از طریق پایانه مرزی مهران به صورت خود به خودی بسیاری از شغل‌ها رونق می‌گیرند، به عنوان نمونه از محل پارکینگ‌های مهران، درآمد مناسبی نصیب مردم استان شده است یا اینکه برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی در کنار موکب‌ها در ایام اربعین در ۲ سال گذشته موجب شد فقط در بخش عرضه محصولات صنایع دستی بیش از ۵ میلیارد تومان درآمد در اربعین سال گذشته نصیب هم استانی‌ها و شاغلان صنایع دستی شود. 

عباسی با اشاره به اینکه با وجود گردشگرپذیر بودن استان و تردد سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر، آنگونه که باید به زیرساخت‌های اقتصادی و بسیار مهم این بخش توجه نشده است، گفت: اقلیم مناسب استان، شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری فراهم کرده است و در این راستا بیش از دهها میلیارد تومان از محل مشاغل روستایی برای توسعه صنایع دستی و بوم گردی‌ها پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: برای ایجاد مجتمع‌ها و تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های مختلف مانند هلیلان 5 میلیارد تومان پرداخت شده، همچنین 30 میلیارد تومان از محل تبصره 18 برای سفره خانه‌های سنتی مجتمع‌های بین راهی پرداخت شده است.

عباسی با اشاره به اینکه مجوز 18 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای استان صادر شده است، اظهار کرد: در راستای توسعه خدمات مسافرتی و اینکه امسال، استان ایلام به عنوان یک پدیده نوظهور در بحث گردشگری معرفی شده است اقدام به ایجاد 56 بوم گردی جدید شده است.

وی به نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در خارج از کشور مانند حلبچه، بابل و کربلا برای اولین بار برگزار شده که همگی اینها نمونه‌هایی از اقدامات دولت در حوزه اقتصادی برای تاثیر بر درآمدزایی مردم در زمینه گردشگری بوده است که اقتصاد اربعین نیز از آن متاثر است.

عباسی گفت: برای بهبود معیشت جامعه استانی، برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده و چندین سرمایه‌گذار خارجی برای نخستین بار در ایلام کار خود را آغاز کرده اند و همچنین نظارت مستمر بر بازار و کنترل تورم از مهم‌ترین کارهایی است که در استان دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha