نگاهی به دستورالعمل مالی عمره سال 1402
کد خبر: 4190870
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

نگاهی به دستورالعمل مالی عمره سال 1402

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از اعلام دستورالعمل مالی کارگزاران عمره سال 1402 خبر داد.

حجعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص هزینه‌های مختلف عمره در سال جاری از حق‌­الزحمه کارگزاران تا هزینه جلسات آموزشی زائران عمره گفت: در راستای اجرای نامه رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص دستورالعمل مالی عمره سال 1402 بند 5 مربوط به حق‌الزحمه کارگزار و هزینه جلسات آموزشی زائران و همچنین بند 7 حق‌الزحمه مدیران و معاونان راهنما اعلام شده است.

وی اظهار کرد: حق­‌الزحمه کارگزار پس از تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران به ازای هر زائر مشرف شده بالای دو سال (به‌جز عوامل کاروان) بر اساس محل اقامت کارگزار است و بر اساس گزارش سیستم ثبت‌نام، چنانچه زائرانی از اعزام منصرف شوند و خسارت بر اساس جدول خسارت از زائر دریافت شود آمار آن در سیستم پرداخت حق­‌الزحمه به زائر مشرف شده، اضافه شده و به کارگزار قابل پرداخت است.

خداشناس گفت: چنانچه زائران به‌صورت موردی از کارگزاری به کارگزار دیگر انتقال یابد حق­‌الزحمه آن زائر به کارگزار نهایی پرداخت خواهد شد، همچنین حق­‌الزحمه کارگزاران پس از اتمام عملیات با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذی‌حسابی و اداره کل امور مالی پرداخت می‌شود.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: انجام هزینه های اداری، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های کارگزار از محل حق­‌الزحمه دریافتی کارگزار خواهد بود و کارگزار موظف است در قبال اخذ حق‌الزحمه کلیه تعهداتی که توسط سازمان برای انجام ثبت‌نام و اعزام زائران به آنان محول شده است در چارچوب دستور العمل‌های صادره سازمان انجام دهند. نظارت بر حسن انجام وظایف محوله به کارگزاران برعهده مدیر استان است.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره 1 نیز دریافت هرگونه وجهی از طرف کارگزاران بابت هزینه‌های مذکور ممنوع و بر اساس تبصره 2 کلیه پرداختی‌ها به کارگزاران تحت هر موضوع، به‌عنوان درآمد کارگزار تلقی می‌شود و کلیه تکالیف قانونی و مالیاتی بر عهده کارگزار است.

خداشناس در خصوص هزینه‌های مدیران و معاونان راهنما گفت: حق‌الزحمه عوامل راهنما با توجه به اهمیت انجام وظایف عوامل اجرایی حق‌الزحمه مدیران و معاونان راهنما به ازای هر زائر مشرف شده به ترتیب 400،000 و 300،000 ریال پس از اتمام عملیات با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذیحسابی و اداره کل امورمالی پرداخت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیستم پرداخت عوارض خروج ازکشور، هزینه عوارض خروج از کشور مدیران و معاونان راهنما شخصاً توسط هریک از عوامل به حساب مربوطه واریز و پس از اتمام عملیات حداکثر مبلغ 1،320،000ریال به ازای هر نفر با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذی‌حسابی و اداره کل امور مالی برابر قوانین و مقررات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: همچنین حق ‌الزحمه و هزینه عوارض خروج از کشور روحانی کاروان‌­ها توسط امور مالی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha