متولیان قرآنی خلاقیت و نوآوری داشته باشند
کد خبر: 4189945
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
در گفت‌وگو با ایکنا تأکید شد

متولیان قرآنی خلاقیت و نوآوری داشته باشند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه متولیان امور قرآنی باید خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی داشته باشند، گفت: در اجرای برنامه‌های قرآنی نباید تنها به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به چشم‌انداز تبدیل این استان به قطب قرآنی گفت: برای تحقق این امر باید متولیان امور قرآنی خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی داشته باشند. در اجرای برنامه‌های قرآنی نباید تنها به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اکتفا کرد بلکه باید متناسب با ذائقه نسل جدید و زیست‌بوم هر منطقه، ایده‌پردازی کرده و فعالیت‌های جدید و نو طراحی و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه قرآن به‌عنوان یک کتاب حی از ما خلاقیت و نبوغ می‌خواهد، افزود: انسانی که حی متأله است باید هم‌وزن قرآن در جامعه رفتار کند و حرف برای گفتن داشته باشند. زمانی جامعه ما به حیات طیبه می‌رسد که مبنای آن قرآن باشد و این‌ها واقعیتی است که باید به آن توجه داشت.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس بر ضرورت احیای شورای عالی قرآن تأکید کرد و گفت: باید جلسات شورای عالی قرآن به‌صورت مرتب و منظم و ماهیانه با دستورالعمل‌هایی که در آن بتوان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی استان استفاده کرد، برگزار شود.

فرهنگی با اشاره به عدم دستیابی به رتبه‌های برتر در رشته‌های قرائت و حفظ در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن توسط نمایندگان استان فارس بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که به روزمرگی در فعالیت‌های قرآنی عادت کردیم در صورتی که برای ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن باید به سمت فعالیت‌های جدید و نو حرکت کنیم. ارتقای سطح قاریان و حافظان استان نیاز به اهتمام مسئولان و جامعه قرآنی دارد که در این زمینه باید وحدت رویه‌ای میان متولیان امور قرآنی استان برقرار شود.

وی گفت: هم جامعه قرآنی باید دغدغه ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و تبدیل شیراز به قطب قرآنی داشته باشند و هم مسئولان، زیرساخت‌های این کار را فراهم کنند یعنی یک کار ترکیبی و علمی با وحدت رویه برای این مسئله باید در استان فارس رخ دهد.

فرهنگی تصریح کرد: نکته آخر اینکه تنها با شعار دادن و تعاریف و تمجید به‌صورت نظری، نمی‌توانیم به هدف متعالی فعالیت‌های قرآنی که همان ترویج سبک زندگی اسلامی و داشتن خانواده و جامعه متعالی است، دست یابیم و باید مقدمات و زیرساخت‌های تحقق این هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha