نظرسنجی جدید در آمریکا درباره جنگ غزه
کد خبر: 4185758
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

نظرسنجی جدید در آمریکا درباره جنگ غزه

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که اکثر جوانان و زنان این کشور از تجاوز اسرائیل به نوار غزه حمایت نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یک نظرسنجی جدید درباره جنگ غزه توسط شرکت تحقیقاتی آمریکایی گالوپ در نوامبر گذشته انجام شد، که 1013 آمریکایی در آن شرکت کردند. نتایج این نظرسنجی که دیروز یکشنبه منتشر شد نشان داد اکثر جوانان و زنان در ایالات متحده آمریکا از تجاوز اسرائیل به نوار غزه حمایت نمی‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که 52 درصد از زنان از حملات اسرائیل به غزه حمایت نمی‌کنند و 44 درصد این حملات را موجه می‌دانند. همچنین 67 درصد شرکت‌کنندگان 18 تا 34 ساله با حملات اسرائیل به غزه مخالف هستند.

بر اساس نتایج، 50 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از حملات اسرائیل به غزه حمایت می‌کنند، در حالی که 45 درصد از آنها حمایت نمی‌کنند.

در این نظرسنجی مشخص شد که در موضوع حمله اسرائیل به غزه، بر اساس سن و نژاد اختلافاتی میان آمریکایی‌ها وجود دارد.

در حالی که جوانان قاطعانه با جنگ مخالفت می‌کنند، افراد مسن قاطعانه از آن حمایت می‌کنند. همچنین رنگین‌پوستان قاطعانه با جنگ مخالفند اما سفیدپوستان قاطعانه از آن حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 71 درصد جمهوری‌خواهان شرکت کننده در نظرسنجی از حملات اسرائیل حمایت می‌کنند و 23 درصد از آنها مخالف هستند. در حالی که 63 درصد از شرکت‌کنندگان دموکرات در نظرسنجی از حملات اسرائیل به غزه حمایت نمی‌کنند و 36 درصد از آنها حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، 59 درصد مردان از حملات به غزه حمایت می‌کنند، در حالی که 37 درصد آنها مخالف آن هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد از آمریکایی‌های سفید‌پوست از حملات اسرائیل به غزه حمایت می‌کنند و 36 درصد آن را رد می‌کنند.

در مورد سایر قومیت‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، 64 درصد از آنها حملات را تأیید نمی‌کنند و 30 درصد از حملات حمایت می‌کنند.

67 درصد از شرکت‌کنندگان از ارائه کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و کمک‌های بشردوستانه به فلسطین ابراز رضایت کردند. در حالی که 31 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که کشورشان بیش از حد لازم به اسرائیل ارائه کرده است.

همچنین 72 درصد از بزرگسالان آمریکایی اعلام کردند که از نزدیک تحولات حملات اسرائیل به غزه را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha