قصه‌گویی با موضوع «غزه» به جشنواره اضافه شد
کد خبر: 4180345
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان:

قصه‌گویی با موضوع «غزه» به جشنواره اضافه شد

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: در بخش غیررقابتی قصه‌گویی با موضوع «غزه» با هدف ادای دین به شهیدان و حمایت‌های فرهنگی کانون از مردم مظلوم فلسطین‌ به جشنواره اضافه شده است.

سید‌‌جلیل‌ میرعظیمی مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سید‌‌جلیل‌ میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز، 15 آبان‌ماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با اشاره به رویکرد‌های ارزش‌گذاری قصه‌ها اظهار کرد: «امید‌آفرینی»، «ارائه نگاه و زاویه دید جدید»، «لبخند» و «ایمان و الهام‌آفرینی» از جمله رویکرد‌های ارزش‌گذاری قصه‌هاست؛ بخش ملی، آیینی‌ سنتی، زبان اشاره، قصه‌های بین‌المللی، 90 ثانیه‌ای و همچنین مقاله، جستار، تألیف‌ کتاب و پایان‌نامه از بخش‌های این جشنواره به‌شمار ‌می‌رود.

وی با اشاره به جایزه ویژه قصه ‌برتر با موضوع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و اهدای جایزه به قصه برتر با تکیه بر لبخند، افزود: در بخش غیررقابتی قصه‌گویی با موضوع «غزه» با هدف ادای دین به شهیدان و حمایت‌های فرهنگی کانون از مردم مظلوم فلسطین‌ به جشنواره اضافه شده است.

میرعظیمی بیان کرد: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده و ارائه قصه‌های کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه کار و تلاش، قصه‌های نامداران(روایت‌اسطوره‌ها) و قصه‌های آزاد نیز از محور‌های موضوعی جشنواره بیست‌و‌پنجم محسوب‌ می‌شود.

وی با یادآوری پیشینه فرهنگی و اسطوره‌های ملی استان تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پیشنهاد‌دهنده و برگزار‌کننده نخستین جشنواره قصه‌گویی در کشور است، برگزاری این جشنواره ظرفیت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و معرفی اسطوره‌های ملی به مخاطبان است.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به جایگاه و موفقیت قصه‌گویان گیلانی در جشنواره‌های پیشین، خواستار همراهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر مرحله استانی بیست‌و‌پنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی  27 تا 29 آبان‌ماه شد.

انتهای پیام
captcha