حمایت بنیاد برکت از سرمایه‌گذاری حوزه دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4174670
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

حمایت بنیاد برکت از سرمایه‌گذاری حوزه دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر طرح‌های منطقه یک بنیاد برکت کشور گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه دانش بنیان چهارمحال‌وبختیاری حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده که سهم بنیاد برکت از این رقم، حدود ۱۸ میلیارد تومان است.

افتتاح شرکت دانش بنیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن مردعلی، مدیر طرح‌های منطقه یک بنیاد برکت کشور امروز ۱۹ مهرماه در آیین رونمایی از شرکت دانش بنیان تولیدات پنل‌های خورشیدی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بنیاد برکت به عنوان نهاد تخصصی اشتغالزایی در کشور از سال ۸۶ مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: این بنیاد در سنوات گذشته توانسته بر مسئله محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در مناطق محروم از جمله استان‌های با ضریب بالای محرومیت اقدامات بسیاری انجام دهد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته ۳۲۰ هزار طرح اشتغالزایی با ایجاد یک میلیون فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با سرمایه‌گذاری مشارکتی ۵۰ هزار میلیارد تومانی اجرا کرده است.

مردعلی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های اصلی باتوجه به ضریب محرومیت و نرخ بالای بیکاری بوده است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ۱۵ هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزایی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴۳۰ میلیارد تومان در این استان اجرایی شده است، همچنین ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این استان برای جوانان و افراد جویای کار انجام شده است.

مدیر طرح‌های منطقه یک بنیاد برکت کشور گفت: یکی از حیطه‌های اصلی بنیاد برکت، تمرکز ویژه بر رفع نیازهای اساسی کشور از طریق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بوده که بتوانند مسئله‌ای از مسائل کشور برطرف شود، در این سال‌ها توانستیم ۱۱۳۲ طرح و شرکت دانش بنیان را حمایت کنیم که از این تعداد ۱۳۸ شرکت تحت حمایت بنیاد قرار گرفتند.

مردعلی بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری با ضریب بالای ۱۳ درصد توانسته سهم مطلوبی را از طرح‌های دانش بنیان که حمایت بنیاد برکت بوده به خود اختصاص دهد.

به گفته وی، حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه دانش بنیان استان در طی این سال‌ها، حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده که سهم بنیاد برکت حدود ۱۸ میلیارد تومان است، از طرفی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته بوده که این شرکت‌ها به کشورهای روسیه، گرجستان و ارمنستان صادرات داشته‌اند.

مدیر طرح‌های منطقه یک طرح‌های بنیاد برکت کشور با بیان اینکه مسیر حمایتی بنیاد برکت از همه استان‌ها ادامه دارد، گفت: امید است با همکاری مسئولان و جوانان این مسیر با قوت ادامه یابد و اهداف پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان تولید پنل خورشیدی

همچنین محمود ابراهیمی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از طریق پرداخت تسهیلات است که شرکت دانش بنیان تولیدی پنل‌های خورشیدی از نمونه شرکت‌هایی بود که این بنیاد از ابتدا آن را حمایت کرد، حتی ایجاد نور مناسب در منطقه دیناران از کارهای این شرکت بود.

وی گفت: چنانچه شرکتی طرح و ایده‌ای مدنظر دارد به مجریان بنیاد برکت مراجعه کنند که قطعاً مورد حمایت قرار خواهند گرفت، امید است این شرکت به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یابد و به زودی کارخانه تولید پنل خورشیدی این شرکت راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha